Nekad je nužno odabrati stranu

10 znakova da radite u tvrtki koja nema nikakvu korporativnu kulturu

Dobro definirana korporativna kultura privlači dobre ljude i presudna je za rezultate

Pojam kulture kompanija toliko se troši da je lako zaboraviti koliko je važna i otpisati je s drugim fensi distrakcijama malih poslovnih rubrika. Ali korporativna kultura jest važna, štoviše, ponekad je presudna za sudbinu kompanije ili barem poslovne rezultate. Raditi u Microsoftu ili Googleu znači biti dio sasvim drugačije kulture nego da radite u Godman Sachsu. Menadžer koji bi cvjetao u Agrokoru možda ne bi bio ni sretan ni produktivan u HT-u. Otkad je Microsoft 80tih uveo novi koncept radnog mjesta kao kreativnog kaosa, stvar je eskalirala dotle da Facebookove platforme za skejtere i Googleovi tobogani izgledaju konzervativno.

lego office
Ured u sjedištu Lega u Danskoj

Kulturu kompanije, najjednostavnije, čini ono što vlasnik i uprava smatraju važnim i vrijednim. Ako je kultura tvrtke dobro definirana, ogleda se u svemu i ne zapošljavaju ljude koji se ne uklapaju. Problem je što je komplicirano izgraditi i njegovati dobru korporativnu kulturu.

Gotovo svaki vlasnik priželjkuje ljude koji djeluju samostalno ali su i savršeni timski igrači, žele ljude koji puno rade ali nemaju velikih osobnih ambicija. Što ako savršene kvalifikacije ima upravo osoba za koju znate da će je vaši zaposlenici isključivati iz života u uredu? Uostalom, da bi kompanija privukla ljude koji će se uklopiti u njezinu kulturu, prvo je mora definirati i imati. Vaša tvrtka ima ovih 10 simptoma, morate hitno poraditi na tome.

Misle da je važno što imaju stol za biljar u uredu

pool

Imati biljarski stol u firmi je lijepo, hvaliti se time nije. Otkad je Microsoft 80tih promovirao radno mjesto kao studentsku sobu, stvar je eksalirala dotle da kompanije koje žele buntovni imidž danas izledaju kao igraonice i radnicima je to već prevelika distrakcija.

Facebook ima platformu za skejtere, Google tobogane, firme su danas pune ljuljački, mreža za spavanje, imaju joga centre…Dobro je kad vlasnik želi radnicima osigurati neku vrstu distrakcije da se resetiraju i lakše rade. Ali ako vidite da se hvale takvim stvarima, znajte da u firmi imaju lagano poremećen sustav vrijednosti.

Uredi im izgledaju kao skladišta

cubicle

Kad uđete u urede neke firme, pogledajte što je na policama i podovima, to će vam mnogo reći. Ako vidite kartonske kutije, stolce koji se očito ne koriste, stare papire, poslovne poklone i reklamne materijale drugih firmi bačene posvuda, možete biti sigurni da u toj firmi većina jedva čeka da svaki dan zbriše kući.

Samo šefovi imaju urede? Ušli ste u minsko polje

office cubicles

Čim vidite da su svi u jednom prostoru osim šefova koji su izdvojeni u urede, možete naslutiti da se hijerarhija zasniva na strahu i nepovjerenju. Radnici i uprava se ne podnose.

U takvoj je firmi vrlo lako upasti u zamku. Ako ste šef morat ćete se prikloniti defanzivnom odnosu menadžmenta, a kao radnik ćete stalno biti pod negativnim pritiskom okoline koji će vas sprečavati da radite s voljom i da napredujete ili će vas šefovi pokušati koristiti u igri moći s radnicima..

Ponašaju se kao da nisu na poslu

tracevi

Ako ovo čitate u Hrvatskoj, vjerojatnost da ste u firmi koja govori o svojoj korporativnoj kulturi mala je ako ne radite u najvećim domaćim ili stranim tvrtkama. Problem su manje tvrtke koje nemaju resursa ili svijesti o važnosti kulture a osjetljivije su. U manjoj tvrtki dovoljna je jedna kriva osoba da počnu tračevi, loši odnosi, klanovi i manipulacije koje mogu uništiti poslovne rezultate..

Problem su manje tvrtke koje nemaju resursa za brigu o kulturi ili naprosto nemaju svijest o njezinoj važnosti, a zbog manjeg broja zaposlenih, dovoljne su dvije krive osobe da poremete sve.

Provjerite šefove, kultura se nameće s vrha

Kultura kompanije njeguje se s vrha. Ako znate gledati, po kulturi tvrtke možete zaključiti kakvi su članovi uprave. Sigurnija metoda je da prije nego idete na poslovni razgovor ili razgovor za posao, potražite intervjue ili izjave šefova kompanije. Najbolji dojam ćete steći ako pogledate video. Vaša prva reakcija na njihov stav i način komunikacije otkrit će vam prilično točno možete li surađivati s tom tvrtkom.

Stalno pričaju o izvrsnosti

izvrsnost

Kompanije koje puno govore o izvrsnosti možda odaju da ne znaju kako je postići. Vrlo često šefovi koji previše naglašavaju izvrsnost pred radnike postavljaju nemoguće zadatke umjesto da se fokusiraju na razvoj realnih potencijala i rješenja i na tome grade ambicioznije planove. Ljudi u takvim firmama brzo nauče prebacivati odgovornost na druge jer ih je stalno toliko strah da će izgubiti posao da više ne mogu misliti kako da ga što bolje obave.

Ljudi izgledaju kao da im je malo dosadno

bored

Sretna firma žamori, ljudi se kreću, razgovaraju, čak i ako je tiho osjetite energiju. Kad uđete u urede pogledajte ljude oko sebe i zapitajte se izgledaju li vam sretno ili kao da im je dosadno ili su u stresu. Ako imate čudan osjećaj, on je vjerojatno točan, kultura te kompanije ne postoji ili je loša.

Ako vidite motivacijske slogane – bježite

Print

Vjerojtno najgori slučaj loše korporativne kulture prepoznat ćete ako na zidovima imaju motivacijske parole ili one nepodnošljive plakate za team-building u Karancu koje u ponekim firmama ne skinu sa zidova u ni kad izblijede od starosti.

Koliko ih je na poslu poslije 17:00

poslije 5

Kako firma izgleda nakon 5 poslijepodne govori sve o ravnoteži posla i privatnog života koji nudi. Koliko god zagovarali radišnost, činjenica je da u svakoj normalnoj i dobro organiziranoj kompaniji iza 5 poslijepodne barem poneko mora spremati stvari i kretati kući.

Što se radi nakon posla

pivo

Ako vas na razgovoru sa posao pitaju imate li pitanje, uključite i ovo: “Što se ovdje radi nakon radnog vremena?” Dobri odgovori uključuju razgovor, odlazak na pivo, bilo što što upućuje na igru. Loš odgovor je da se baš svaki dan očekuje nešto vezano uz posao.