Mediji pišu da AB InBev razmatra prodaju dva najjača brenda SABMillera, Peroni i Grolsch

Kao potencijalni kupci se spominju Heineken, Molson Coors i C&C Group

AB InBev
FOTO: AFP/Julien Warnand

Iako od službenog završetka pregovora o stvaranju najveće pivarske industrije na svijetu nije prošlo ni mjesec dana, u medijima je već odjeknula vijest kako Anheuser-Busch InBev, s namjerom da udobrovolji europske regulatore, namjerava prodati dva najjača brenda SABMillera, Grolsch and Peroni.

Prema nepotvrđenim informacijama, AB InBev ovim potezom želi izbjeći potencijalne probleme s europskim antitrustovskim regulatorima, jer spajanjem Anheuser-Busch InBeva i SABMillera nastaje pivovara koja bi svojom presnažnom tržišnom pozicijom u Europi mogla ugroziti ostale proizvođače.

Kao potencijalne kupce, Sunday Times, koji je prvi objavio vijest, navodi nizozemski Heineken, američki Molson Coors i irski C&C Group, no njihovi izvori kažu da iako su u tijeku savjetovanja o potencijalnoj prodaji, još ništa nije definitivno odlučeno.

Važniji su lokalni brendovi

“Peroni i Grolsch nisu od ključne strateške važnosti za AB InBev”, tvrdi analitičar Pablo Zuanic iz Susquehanna Financial Group. “Ako je to ono što je potrebno da umiri regulatore u europskih zemljama, to će se dogoditi.”

Iako su Peroni i Grolsch globalni brendovi, piše WSJ, AB InBev mnogo je više zainteresiran za lokalne brendove SABMillera i njihovu prisutnost na tržištima u Africi i zemljama Latinske Amerike, poput Kolumbije i Perua, kako bi se AB InBevu otvorio tržišni prostor za plasman njegovih brendova Budweisera, Stelle Artios i Corone. Ulazak u Afriku kompaniji će također omogućiti pristup jedinom tržištu na svijetu za koje se u nadolazećim godinama predviđa rast.