Nekad je nužno odabrati stranu

Alibaba postaje ozbiljna i oko offline prodaje; u najveći kineski trgovački lanac investiraju milijarde dolara

Žele stvoriti novi priljev novca, nakon što se kinesko online tržište počelo zasićivati

Kineski internetski gigant Alibaba Group Holding danas je objavio da će investirati 2,87 milijardi dolara u najveći kineski trgovački lanac Sun Art Retail Group. Alibaba će tako imati veliki udio u kompaniji, što je, zapravo, dio njihovog plana da se prošire i na offline prodaju. Prema zajedničkoj izjavi Auchan Retali S.A., Ruentex Groupa i Alibabe, Alibaba će preuzeti Ruentexov udio, dok će Auchan povećati svoj ukupnio udio u Sun Art Retail Grupi.

Ovim sporazumom kompanije žele ugrabiti dio od prodaje prehrambenih namirnica u Kini, koji se procjenuje na 500 milijardi dolara. U Kini se trenutno 85 posto trgovine obavlja offline, dakle, ne putem interneta, a Alibaba u posljednje vrijeme sve ozbiljnije istražuje to tržište. Alibabin CEO Daniel Zhang kaže kako su fizičke trgovine nezaobilazan dio trgovačkog iskustva te da bi ih trebalo unaprijediti.

Alibaba je već eksperimentirao s fizičkim trgovinama

Ovim ugovorom francuski Auchan S.A. zadržava u Sun Artu zadržava od 36,18 posto, dok Alibaba preuzima Ruentexov udio od 36,16 posto koji će dodati svom već postojećem udjelu od 4,67 posto. Od 2015. godine, Alibaba je u fizičke trgovine investirao preko 9,3 milijardi dolara. Prošle godine otvorili su fizičke trgovine, ali u njima se ne nalaze zaposlenici, već se prodaja vrši posve automatski, a naplaćuje putem njihovog Alipay sustava naplate.

Alibaba, kompanija vrijedna 474 milijarde dolara, mora tražiti alternativu internetskoj prodaji, budući da se kinesko online tržište pomalo zasićuje. Sun Art, inače, drži 8,2 posto ukupne prodaje putem fizičkih trgovina u Kini. Diljem Kine imaju oko 450 hipermarketa pod RT-Mart i Auchan brendovima.