Analitičari su uništili rejting GoProa na burzi, firma se okreće softveru i dronovima
Cijena dionice je već 12 tjedana u slobodnom padu
Tvrtka GoPro koja proizvodi sportske i akcijske kamere ovih dana proživljava najteži period od svojeg osnutka. GoPro je premijeru na Nasdaqu imao u lipnju 2014. godine, a prvog dana trgovanja cijena dionice je s 24 dolara narasla za 38 posto, što je tržišnu vrijednost kompanije podiglo na 3 milijarde dolara.
No cijena dionice pada već 12. tjedan zaredom, a od inicijalne ponude dionica pala je ukupno za 75 posto. Investitori se, pod utjecajem sve opasnije konkurencije iz Polaroida, Garmina, Sonyja, pa čak i kineskog proizvodača smartphonea Xiaomija, boje kako je GoPro pregazilo vrijeme.
GoPro shares have taken a 12% dive after Morgan Stanley downgraded the stock. Here's why: https://t.co/U7xRCC3e3T pic.twitter.com/mbS5g3hjeM
— MarketWatch (@MarketWatch) December 14, 2015
Nakon neuspješnog lansiranja nove Hero4 Session kamere, zbog loše prodaje, prvotna cijena smanjena je za 100 dolara na 299 dolara. Situacija se za tvrtku dodatno pogoršala ovog ponedjeljka, kada je cijena dionice pala za dodatnih 12 posto, na svoju najnižu razinu ikad – nakon što su analitičari Morgan Stanleyja svoju preporuku za dionicu spustili na “prodaj”.
Analitičari prognoziraju da će prodaja GoPro pasti za daljnjih 17 posto u posljednjem kvartalu. Ono što je posebno loše kod ove prognoze je to što se odnosi na predblagdansko razdoblje – odnosno razdoblje u kojem prodaja gadgeta cvjeta.
Novi Hero4 Session je bio potpuni fijasko
Naime, kako piše Business Insider, analitičari Morgan Stanleyja smatraju da su njihove kamere prezahtjevne za korištenje i da ih ljudi naprosto ne kupuju. U svojoj ocjeni, analitičari su kritizirali GoPro zbog loše tempiranog lansiranja posljednje kamere, (negdje oko 4. srpnja) minimalnog marketinga uloženog u plasman novog proizvoda, neprimjerene cijene i niza drugih zamjerki.
“Slažemo da da seu sve navedene stvari pridonijele slaboj potražnji, ali vjerujemo da mnogo veći problem predstavljaju mogućnosti prebacivanja snimljenog materijala, pohrana, editiranje sadržaja kojima se tvorci GoPro nisu adekvatno posvetili za kameru koju “možete nositi svugdje i snimati sve”.
GoPro sales issues #Citigroup https://t.co/8GBxSUH6Vv pic.twitter.com/ORK3SNFuKN
— Trending GoPro Video (@GoProLizer) December 11, 2015
Mnogo nježniji nisu bili ni analitičari Citigroupa, koji su još u petak snizili rejting dionica GoPro s oznake Buy na ocjenu Neutral.
Novi softveri i dronovi za novi poslovni uzlet
Da postoji problem s mogućnostima koje GoPro nudi za uređivanja videa priznao je i sam osnivač i direktor Nick Woodman na nedavno održanoj TechCrunch Disrupt konferenciji, i kazao kako kompanija radi na novoj usluzi baziranoj na cloud rješenju koja će pojednostaviti i olakšati uređivanje, rezanje i objavljivanje videa.
No tek treba vidjeti hoće li nova softverska rješenja i najavljeno lansiranje drona Karma koje je zakazano za 2016. godinu pozitivno utjecati na sadašnji loš rejting GoProa.