Analitičari su uništili rejting GoProa na burzi, firma se okreće softveru i dronovima

Cijena dionice je već 12 tjedana u slobodnom padu

NEW YORK, NY - JUNE 26: Nick Woodman, founder and CEO of GoPro speaks during the company's initial public offering (IPO) at the Nasdaq Stock Exchange on June 26, 2014 in New York City. GoPro's small, cheap video cameras, which can be mounted to capture unique points of view and record in high definition, have seen a surge in use for capturing everything from extreme sports to personal moments.   Andrew Burton/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Tvrtka GoPro koja proizvodi sportske i akcijske kamere ovih dana proživljava najteži period od svojeg osnutka. GoPro je premijeru na Nasdaqu imao u lipnju 2014. godine, a prvog dana trgovanja cijena dionice je s 24 dolara narasla za 38 posto, što je tržišnu vrijednost kompanije podiglo na 3 milijarde dolara.

No cijena dionice pada već 12. tjedan zaredom, a od inicijalne ponude dionica pala je ukupno za 75 posto. Investitori se, pod utjecajem sve opasnije konkurencije iz Polaroida, Garmina, Sonyja, pa čak i kineskog proizvodača smartphonea Xiaomija, boje kako je GoPro pregazilo vrijeme.

Nakon neuspješnog lansiranja nove Hero4 Session kamere, zbog loše prodaje, prvotna cijena smanjena je za 100 dolara na 299 dolara. Situacija se za tvrtku dodatno pogoršala ovog ponedjeljka, kada je cijena dionice pala za dodatnih 12 posto, na svoju najnižu razinu ikad – nakon što su analitičari Morgan Stanleyja svoju preporuku za dionicu spustili na “prodaj”.

Analitičari prognoziraju da će prodaja GoPro pasti za daljnjih 17 posto u posljednjem kvartalu. Ono što je posebno loše kod ove prognoze je to što se odnosi na predblagdansko razdoblje – odnosno razdoblje u kojem prodaja gadgeta cvjeta.

Novi Hero4 Session je bio potpuni fijasko

Naime, kako piše Business Insider, analitičari Morgan Stanleyja smatraju da su njihove kamere prezahtjevne za korištenje i da ih ljudi naprosto ne kupuju. U svojoj ocjeni, analitičari su kritizirali GoPro zbog loše tempiranog lansiranja posljednje kamere, (negdje oko 4. srpnja) minimalnog marketinga uloženog u plasman novog proizvoda, neprimjerene cijene i niza drugih zamjerki.

“Slažemo da da seu sve navedene stvari pridonijele slaboj potražnji, ali vjerujemo da mnogo veći problem predstavljaju mogućnosti prebacivanja snimljenog materijala, pohrana, editiranje sadržaja kojima se tvorci GoPro nisu adekvatno posvetili za kameru koju “možete nositi svugdje i snimati sve”.

Mnogo nježniji nisu bili ni analitičari Citigroupa, koji su još u petak snizili rejting dionica GoPro s oznake Buy na ocjenu Neutral.

Novi softveri i dronovi za novi poslovni uzlet

Da postoji problem s mogućnostima koje GoPro nudi za uređivanja videa priznao je i sam osnivač i direktor Nick Woodman na nedavno održanoj TechCrunch Disrupt konferenciji, i kazao kako kompanija radi na novoj usluzi baziranoj na cloud rješenju koja će pojednostaviti i olakšati uređivanje, rezanje i objavljivanje videa.

No tek treba vidjeti hoće li nova softverska rješenja i najavljeno lansiranje drona Karma koje je zakazano za 2016. godinu pozitivno utjecati na sadašnji loš rejting GoProa.