Apple je kupio startup koji ima umjetnu inteligenciju za prepoznavanje emocija

VR i proširena stvarnost glavne su teme u industriji a Appleu tome zaostaje

Apple je kupio kalifornijski startup Emotient zbog njihova softvera koji koristi umjetnu inteligenciju za analizu emocija na temelju izraza lica. To je samo jedna u nizu akvizicija koje ukazuju da Apple ili planira nešto veliko u virtualnoj stvarnosti ili ima nove ideje za svoj bespilotni automobil, piše Financial Times.

Emotient je osnovan 2012. u San Diegu. Patentirana tehnologija koja koristi crowdsourcing, veliki broj umreženih kompjutora na raznim mjestima za strojno “poučavanje” njihova programa, dosad im je donijela 8 milijuna dolara ulaganja, piše Wall Street Journal. Među ulagačima je i Intel Capital. Emotient je isprva svoju tehnologiju prodavao kao pomoć oglađivašima u analiziraju reakcija kupaca na njihove oglase. Testirali su je i u medicini, kao pomoć liječnicima u tumačenju znakova boli kod pacijenata koji se ne mogu izraziti te u trgovinama za analizu izraza lica kupaca dok gledaju robu.

Označavaju emocije na 100.000 lica dnevno

U blogu na svojoj web stranici Emotient je objašnjavao kako “skuplja lica” za učenje svojih strojeva. Njihov tim crowdsourcingom skuplja 100.000 lica dnevno i označava emocije na njima. “Tako brzo pretvaramo ljudsku u umjetnu inteligenciju”, pišu. Blog je uklonjen nakon što ih je Apple kupio.

Umjetna inteligencija, a posebno poboljšanje vizualnog raspoznavanja, jedna su od glavnih tema u američkoj tehnološkoj industriji. Apple akvizicijama konkurira Facebooku i Googleu koji zasad vode na tom polju. Emotient je lani objavio aplikaciju za Google Glass namijenjenu obuci prodavača i analizi reakcija kupaca u realnom vremenu.

Apple zaostaje u VR-u zbog zaštite privatnosti

Apple u umjetnoj inteligenciji zaostaje, ponajviše zbog svoje tvrde politike zaštite privatnosti korisnika koja onemogućava čuvanje velike količine podataka nužne za personalizaciju. U promotivnom videu objavljenom prije dvije godine Emotient pita: “Što bi bilo kada bi vaši uređaji mogli čitati vaše osjećaje i reagirati na njih?”. Video pokazuje navigacijski sustav u automobilu koji predlaže novu rutu jer vidi da je vozač frustriran zbog gužve.

Apple nije htio komentirati akviziciju Emotienta. O razlozima se trenutno dosta općenito nagađa jer je Apple poznat po tome da kupuje niz malih tehnoloških firmi i njihove izume kasnije koristi za nešto posve različito od onoga što su same promovirale. Ono što se zna jest da su imenovali poseban tim za razvoj proširene stvarnosti (augmented reality) .

Apple trenutno razvija novi koncept maloprodaje, zato su iz Burberryja doveli direktoricu Angelu Ahrendts, a lani su patentiraliuređaj za virtualnu stvarnost sličan Google Cardboardu i Samsung Gearu koji koristi ekran mobitela. U svibnju su kupili Metaio, startup Metaio koji koristi pametne telefone i tablete za pojačavanje stvarne slike digitalnim informacijama i švicarski Faceshift koji ima originalnu tehnologiju mapiranja pokreta lica za digitalne likove u filmovima.