Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: AFP
CUPERTINO, CA - OCTOBER 27: Apple CEO Tim Cook smiles during a product launch event on October 27, 2016 in Cupertino, California. Apple Inc. unveiled the latest iterations of its MacBook Pro line of laptops and TV app.   Stephen Lam/Getty Images/AFP

Apple je ponovno najvrjedniji svjetski brend, iza njega su Google i Microsoft

Konzultantska kuća Interbrand objavljuje listu zadnjih 18 godina

Apple je ponovno najvrjedniji svjetski brend, iza njega su Google i Microsoft

Konzultantska kuća Interbrand objavljuje listu zadnjih 18 godina

CUPERTINO, CA - OCTOBER 27: Apple CEO Tim Cook smiles during a product launch event on October 27, 2016 in Cupertino, California. Apple Inc. unveiled the latest iterations of its MacBook Pro line of laptops and TV app.   Stephen Lam/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Apple je, prema analizi konzultantske kuće Interbrand, najvrjedniji svjetski brend. Interbrand, inače, 18 godina objavljuje Global Brands Report u kojem procjenjuje globalno najvrjednije brendove. Nakon Applea, drugi na ovogodišnjoj listi je Google, a treći Microsoft.

Apple i Google se, inače, na prvom mjestu izmjenjuju posljednjih pet godina, a u protekloj godini porasla je vrijednost oba branda, Appleov za 3, a Googleov za šest posto. Microsoft, koji je na ovogodišnjoj ljestvici treći, u vrijednosti je rastao u dvoznamenkastim postocima.

Netflix i Ferrari prvi put na listi

Među prvih deset su Coca-Cola na četvrtom mjestu, a slijede Amazon, Samsung, Toyota i Facebook. Facebooku je ovo prvi put da je ušao među prvih deset. Tu su zatim Mercedes Benz i IBM, a neke dosta poznate kompanije na listi od 100 najvrjednijih brandova su prvi puta, na primjer Ferrari na 88. mjestu i Netflix na 79. mjestu.

Više od pola kompanija koje su ušle na popis 100 najvrjednijih brendova pripadaju u samo četiri sektora: automobilski, tehnološki, financijski i robe široke potrošnje. Sektori koji su zabilježili najbrži rast u vrijednosti brenda su maloprodaja, sportska oprema, tehnologija, logistika i financije.

Ukupno vrijede 1,871,730 dolara

Interbrand procjenjuje da 100 najvrjednijih brendova ukupno vrijedi 1,871,730 dolara, od čega na prvih deset odlazi 42 posto.

U određivanju vrijednosti branda uračunavaju se mnogi faktori, od kojih su ključni financijski uspjeh proizvoda, utjecaj brenda pri donošenju odluke o kupnji i može li se samo na temelju brenda proizvodu dati veći cijena.