Apple priprema nekoliko velikih promjena, evo što trebate znati o tome

Od novog imena operativnog sustava do monetizacije tražilice

Jobs je dao svoju prognozu vezanu uz računala
FOTO: AFP/AFP

Spekulacije kako Apple planira preimenovati operativni sustav OS X u MacOS cirkuliraju po medijima već neko vrijeme, no sada je stigla svojevrsna potvrda da te glasine nisu u potpunosti neutemeljene.

Kako javlja 9to5Mac, na njihovoj je internetskoj stranici u rubrici FAQ u djelu koji se tiče zaštite okoliša, na mjestu gdje je trebalo pisati OS X pisalo MacOS.

Iako postoji mogućnost da se radi o običnoj pogreški, koja je naravno u međuvremenu ispravljena, većinu stručnjaka iz industrije promjena imena ne bi pretjerano iznenadila. Naime, ne samo da da bi se Appleova desktop platforma povezala s drugim operativnim sustavima, nego i zato što MacOS ima mnogo više smisla nego OS X.

Unatoč općeprihvaćenom uvjerenju, znak X nije slovo X nego rimski broj 10, lansiran 2001. godine, piše Mashable, koji je tada signalizirao dvije stvari – povezanost OS-a s UNIX-om, koji je u to vrijeme bio snažniji brend u smislu stabilnosti i sigurnosti od konkurentske Windowsove platforme, a drugi je činjenica da je Mac OS X došao iza Mac OS 9. Sada s verzijom OS X 10.11 korijeni koji povezuju Appleov sustav s UNIX-om su izgubili na važnosti, a X kao broj 10 više nema prevelikog smisla.

O novom imenu operativnog sustava više će se znati na nadolazećoj konferenciji Appleovoj godišnjoj WWDC konferenciji koja bi se trebala održati u lipnju.

Uvođenje reda na App Store

Osim što je na obzoru promjena naziva operativnog sustava, Apple navodno priprema i velike promjene u načinu funkcioniranja App Storea.

Iako za to još nema službene potvrde, Bloomberg piše da je Apple oformio tim od stotinjak inženjera koji rade na uvođenju reda i poboljšavanju tražilice na pretrpanom App Storeu. Mnogi od njih su, prema izvorima Bloomberga, bili angažirani na Appleovoj platformi za oglašavanje iAd.

Jedan od noviteta koji bi se mogao uvesti, na užaas većine developera, je nova strategija koja podrazumijeva dodatno naplaćivanje developerima da bi se njihove aplikacije prikazivale u vrhu rezultata pretraživanja (slično onome što radi Google).

Monetizacija tražilice koja je od Googlea stvorila multimilijarderski biznis kakav je danas, stvorio bi Appleu dodatan i to nezanemariv izvor dodatnih prihoda.

App Store je vitalni dio Appleovog uspjeha, ključan za ogromnu popularnost njihovih pametnih telefona i tableta te jedan od razloga zašto se ljudi nevoljko odlučuju na prijelazak na druge uređaje. Apple uzima 30 posto od svake prodane aplikacije i ulazi u prihode od usluga koji su prošle fiskalne godine iznosili oko 20 milijardi dolara.