Autoindustrija se ozbiljno mijenja; nakon rekorda u prodaji automobila Tesla sada vrijedi više od Forda

Vrijednost Tesle procjenjuje se na 47 milijardi dolara, a Forda na 45

Elon Musk, the co-founder and chief executive of Electric carmaker Tesla, speaks during a ceremony in Dubai on February 13, 2017.
Tesla announced the opening of a new Gulf headquarters in Dubai, aiming to conquer an oil-rich region better known for gas guzzlers than environmentally friendly motoring. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
FOTO: AFP

Tesla, kompanija Elona Muska koja proizvodi električne automobile, postavila je novi rekord u prvom tromjesečju prodavši 25.000 vozila. Kompanija stara 14 godina sada vrijedi više od Forda, inače starog 113 godina. Vrijednost Tesle procjenjuje se na 47 milijardi dolara. Vrijednost Forda, za usporedbu, procijenjena je na 45 milijardi.

Ford je u proteklom mjesecu zabilježio loše prodajne brojke. Kompanija je u ožujku prodala oko 237.000 vozila, što je znatno lošije u usporedbi s trećim mjesecom prošle godine, kada su te brojke bile bliže 255.000 vozila. Tesla je bitno manja kompanija i još zapravo gubi novac. Teslin godišnji prihod u 2016. godini bio je oko 7 milijardi dolara, dok je Fordov bio blizu 152 milijarde dolara.

Vrlo ambiciozni ciljevi

Samo prošle godine, Tesla je izgubila 773 milijuna dolara. Iako kvantitativno relativno mali, prodajni rekordi dobar su znak za Teslu, koja se priprema za proizvodnju svog prvog vozila namijenjenog masovnom tržištu, Modela 3. Drugim riječima, Tesla se, izgleda, polako razvija i priprema postati ogroman proizvođač poput Forda. Cilj im je dostaviti 50.000 automobila u prvoj polovini ove godine, a ukupno 500.000 do kraja 2018.

To su dosta ambiciozni ciljevi za kompaniju koja je u prošlosti često probijala rokove i za koju se sumnjalo da će uspjeti dostaviti 300.000 Modela 3 koji su rezervirani nakon što je predstavljen. Sve navedeno, naravno, nije jedini razlog Teslinog rasta u prodaji i Fordovog pada, ali ako su rezervacije Modela 3 ikakva indicija, očito je da postoji tržište za relativno pristupačan električni automobil.