Bloombergovi izvori tvrde da su direktori Volkswagena iz Njemačke nadzirali lažiranje testova u Americi

Kad auto ne bi prošao na testu, slali su svoje inženjere iz Njemčake da ih srede

Direktori Volkswagena u Njemačkoj kontrolirali su ključne elemente testiranja emisija štetnih plinova za koje su ovog tjedna pod pritiskom američkih vlasti priznali da su bili lažirani. Novi detalj u skandalu koji potresa cijelu europsku automobilsku industriju u petak je objavio Bloomberg pozivajući se na tri neminenovana izvora.

Kriterije razvoja spornih automobila, njihovu gradnju i rezultate testiranja nadzirali su menadžeri u Volkswagenovu sjedištu u Wolfsburgu. Njihovi opisi linije zapovijedanja u kompaniji izravno povezuju upravu s onim što se događalo u laboratorijima gdje su sporna testiranja obavljana.

Inženjer su slali avionom iz Wolsfburga

Iako je uprava Volkswagena sama pozvala njemačko državno odvjetništvo da otvori istragu, u utorak su prisilili generalnog direktora Martina Winterkorna na ostavku. Winterkorn je do tada odbijao otići tvrdeći da nije znao za lažiranje testova.

Inženjeri u pogonima za testiranje u Westlake Villageu u Kaliforniji ocjenjivali su automobile prema kriterijima koje su im slali i Njemačke prevedene a engleski. Svi rezultati mjerenja slali su se natrag u Njemačku prije nego ih je Volkswagen predavao američkoj Agenciji za zaštitu okoliša, tvrdi jedan od Bloombergovih izvora.

Ako bi se pokazalo da neki automobil ne prolazi na testovima, avionima su stizali inženjeri iz Volkswagenove centrale ili iz Audijeva sjedišta u Ingolstadtu. Oko tjedan dana bi radili promjene na automobilima i vraćali ih na ponovna testiranja koja su u pravilu prolazili. Utvrđeno je da su testovi lažirani za modele VW Jetta, Golf, Bubu, Passat i Audi A3.

Smjenjuju direktore razvoja u Audiju i Porscheu

Volkswagen nije imao svoje inženjere u SAD-u koji bi mogli razviti mehanizme pomoću kojih su namiještali očitanja emisija štetinih plinova, tvrde druga dva izovra.

Direktor razvoja u Audiju Ulrich Hackenberg i direktor razvoja Porschea Wolfgang Hatz morat će napustiti Volkswagen nakon Winterkorna. Njihove su divizije u srcu skandala. Hackenberg je bio najbliži Winterkornov suradnik i odgovoran za razvoj brenda u Volkswagenu od 2007. do 2013., dok je Hatz vodio razvoj motora od 2007. od 2011.

Najavljuju zajedničku istragu u 27 saveznih država

U SAD-u 27 saveznih država planira pokrenuti zajedničku istragu, rekla je glasnogovornica državne tužiteljice Illinoisa Lise Madigan, Eileen Boyce.

Od početka skandala dionice Volkswagena izgubile su 30 posto vrijednosti, trenutno su na oko 107 eura. U petak od početka trgovanja pale su više od 4 posto. Očekuje se da će na Winterkornovo mjesto biti imenovan direktor Porschea Matthias Müller.