Borana Lončarića pitali smo kako nalazi i razvija talente u svojoj tvrtki GDi koja radi u 11 vremenskih zona

Naš najveći izvoznik industrijskog softvera ima 150 stručnjaka i traži nove

FOTO: borkudin

Da velika hrvatska softverska firma traži nove stručnjake ne bi trebala biti novost. Ali kad ljude traži tvrtka kakva je GDi GISDATA, to je već zanimljiv projekt. Riječ je o najvećem hrvatskom izvozniku industrijskog softvera, tvrtki s prihodima od 100 milijuna kuna godišnje, 75 s vanjskih tržišta, koja se u 25 godina razvila u 14 operativnih tvrtki u deset europskih zemalja. Njihovi eksperti rade s nekoliko tisuća klijenata u 11 vremenskih zona. Na kraju tjedna, koji se zbog članka The New York Timesa o kontroverznoj radnoj kulturi Amazona pretvorio u globalnu internetsku raspravu o tome što danas znači imati dobar posao i kako razvijati poslovnu kulturu u današnjoj tehnološkoj industriji, o tome smo porazgovarali sa suosnivačem i predsjednikom Uprave GDi GISDATA Boranom Lončarićem.

Jedna ste od najjačih IT kompanija u Hrvatskoj, kakav profil ljudi tražite?

Osobe koje dijele naš moto “Imagine.Implement.Innovate”. Izuzetno cijenimo dinamične, fleksibilne i agilne osobe sa znanjima. Potrebe industrije stalno se razvijaju, kako i naša ekspertiza. Cijenimo ljude koji žele i spremni su raditi globalno, bez osjećaja ograničenja zbog regije iz koje dolaze. I ovdje se razvijaju vrhunska tehnološka rješenja i ponosni smo na to.

Vaša tvrtka zapošljava vrlo različite profile, što im je zajedničko?

Naši stručnjaci dolaze iz raznih tehničkih, prirodnih i društvenih usmjerenja, različitih su profesija, dobi i životnih uvjerenja, profesionalnih i privatnih interesa. Povezuje ih profesionalna znatiželja i entuzijazam. Uživaju u stvaranju naprednih i opće korisnih tehnoloških rješenja i tako ostvaruju svoje ambicije. Kroz ideje, inovacije i njihovu implementaciju, GDi tim zajednički uspijeva.

Kako biste opisali kulturu tvrtke?

Naša interna kultura temelji se na zajedničkim vrijednostima. Rast tvrtke odveo nas je u cijeli svijet, to iskustvo i različitost nas obogaćuje. Pokreće nas poduzetnički duh. Do novih rješenja dolazimo inovacijom i kreativnošću, a oslanjamo se na predan rad. Vjerujemo u postojanost, trajnost, učinkovitost, a kada treba i “čvrstoću” – to je, uz stalno učenje i istraživanje, temelj za dugoročni razvoj i održava nas na poziciji tehnološkog lidera.

Posebno naglašavate važnost društvenog doprinosa tvrtke, kako to ide?

Kao tvrtka i kao članovi tima dio prihoda usmjeravamo u edukaciju i poticanje inovacije mladih i djece kroz program GDi for Education and Innovation. Kroz GDi for the Arts dajemo podršku perspektivnim umjetnicima. Za vrijeme poplava u Posavini naši zaposlenici sudjelovali su u akcijama spašavanja. Otvorili smo i poseban GDi javni portal za praćenje stanja na terenu. Ponosni smo da možemo pomoći.

Kako je raditi u 11 vremenskih zona?

Veliko zadovoljstvo. To nas čini globalnom tvrtkom i dijelom globalno konkurentnog tržišta napredne tehnologije, poput usluga u oblaku koje vodimo iz našeg data centra, a koriste se globalno. Interno smo potpuno digitalizirali radni proces, koristimo digitalne kolaboracijske alate za timski rad na više lokacija i za testiranje softvera, podršku i sl. Gdje god se naši stručnjaci nalaze, u Osijeku ili Abu Dhabiju, možemo zajedno raditi. Tako se, zapravo, gube granice između ureda, zemalja i vremenskih zona.

Kakav mentalitet treba razvijati za takav rad?

Promišljeno i realno samopouzdanje prije svega, temeljeno na superiornom vladanju materijom posla, vjeri u svoje sposobnosti i GDi tim te suverenom vladanju problematikom i trendovima ciljnih industrija korisnika. Naši proizvodi i usluge za telekom operatere, primjerice, moraju biti relevantni i operaterima u Latinskoj Americi i na Bliskom istoku. To nas motivira.

Kako privlačite i zadržavate najbolje kadrove?

U taj proces ulažemo puno vremena i pažnje. Za nas je zapošljavanje uspostava dugotrajnog partnerstva dviju zadovoljnih strana. Vjerujemo da je svaki zaposlenik dragocjena kockica mozaika tvrtke i želimo biti sigurni da će se dobro uklopiti u tim. Kandidate biramo testiranjem stručnog znanja kroz rješavanje praktičnih zadataka povezanih s radnim mjestom.

Mnogi naši stručnjaci započeli su karijeru kao studenti, praktikanti ili pripravnici i sada su na vodećim pozicijama u tvrtki. Zapošljavanje mladih ljudi koji se već na početku profesionalnog puta prepoznaju u GDi, posebno nas veseli. Članovima tima zaista nastojimo pružiti sve što im treba da bi zadovoljno i ponosno radili svoj posao. Čini se da uspijevamo jer gotovo nemamo odljeva. Naprotiv, veliki broj naših zaposlenika ima dug staž u GDi.

Osjećate li manjak kvalitetnih kadrova na koji upozorava IT industrija?

Neke analize prezentirane na sastancima udruge CISex koje je GDi aktivni član, kažu da bi se u nekoliko mjeseci u Hrvatskoj moglo zaposliti dodatnih dvije do četiri tisuće IT stručnjaka, prije svega u razvoju i testiranju softwarea. Samo kada bi ih bilo… Na tržištu rada prije svega osjećamo dugoročni nedostatak promocije i manjak broja ljudi koji se educiraju na područjima prirodne znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). To se nažalost odražava već na opredjeljenje učenika u osnovnoj i srednjoj školi i rezultira nedovoljnim brojem ljudi koji uopće pretendiraju na daljnje studiranje STEM disciplina. Prema onome u što upisuju studente, sveučilišta u Hrvatskoj zapravo su u totalnoj disproporciji s potrebama industrije. Zato je ključno pitanje investiranja u edukaciju na području STEM i IT, posebno u srednjim školama. Sveučilištima i fakulteti ma treba dati dodatna sredstva za povećanje broja studenata i diplomanata u tim disciplinama.

Istovremeno, dosta ljudi odlazi raditi u inozemstvo

Pitanje rada u inozemstvu nije jednoznačno. Točno je da će neki od diplomanata ili stručnjaka, vođeni općom negativnom atmosferom u javnosti, željeti raditi “bliže Stanfordu, Cambridgeu ili Heidelbergu.” Ali kad je o odlascima u inozemstvo riječ, mi taj problem GDI-u ne osjećamo. Naprotiv, naše je iskustvo da ljudi vole raditi u svom gradu, u Osijeku, Zagrebu, Rijeci, Puli… a preko posla i rezultata sudjelovati na globalnom tržištu i u globalnoj konkurenciji, kao da rade “pored Stanforda, Cambridgea ili Heidelberga”.


Sažeta verzija razgovora objavljena je u tjedniku Telegram 22. kolovoza