Bosch se u tužbi zbog dizel afere planira nagoditi s vozačima, navodno će im isplatiti 300 milijuna dolara

Američki vozači tužili su Bosch jer su s VW-om radili na razvoju ilegalnog softvera

A VW Golf is pictured inside the so-called cat towers of car manufacturer Volkswagen AG (VW) at the company's assembly plant in Wolfsburg, northern Germany on March 10, 2015. AFP PHOTO / TOBIAS SCHWARZ
FOTO: AFP

Njemačka multinacionalna kompanija Robert Bosch, jedan od vodećih dobavljača auto dijelova za njemačku i svjetsku autoindustriju, priprema se za sudsku nagodbu od 300 milijuna dolara u tužbi koju su u Sjedinjenim Državama podignuli vlasnici Volkswagenovih dizel automobila, piše Reuters.

Vlasnici dizel automobila u Sjedinjenim Državama tužili su Bosch 2015. godine, tvrdeći da je kompanija pomogla u konstruiranju ilegalnog softvera koji je omogućio Volkswagenu manipulacije na testovima emisije ispušnih plinova. U tužbi se tvrdi da su “Volkswagen i Bosch surađivali na razvoju, održavanju i prikrivanju ilegalne tehnologije, te da je to trajalo deset godina”.

VW s vozačima postigao nagodbu od 10 milijardi dolara

Volkswagenov dizel skandal zbog varanja na eko testovima dogodio u rujnu 2015. godine, kada je otkriveno da je ilegalni softver za lažiranje ugrađen u 11 milijuna Volkswagenovih automobila. Tada je izazvao stromoglavi pad dionica, nekoliko ostavki i niz sudskih tužbi.

Volkswagen je u lipnju ove godine postigao nagodbu od 10 milijardi dolara s oko 475 tisuća vozača dvolitrenih dizelaša zbog kršenja američkih propisa o dozvoljenim emisijama.

Kompanija pristala otkupiti 20 tisuća vozila

Cjelokupna nagodba iznosila je oko 15 milijardi dolara, a uključivala je, osim odštete vozačima, fond u iznosu 2,7 milijardi dolara putem kojeg bi se nadoknadio višak emisije ispušnih plinova i investiciju VW-a u iznosu od dvije milijarde dolara za ulaganja u zelenu energiju i rješavanje problema emisije ispušnih plinova.

Malo više problema bilo je s vlasnicima automobila s ugrađenim trolitrenim TDI motorom, koja uključuju brendove Volkswagen, Audi i Porsche. Wall Street Journal je u nedjelju objavio da je kompanija pristala da će otkupiti oko 20 tisuća vozila prve generacije s trolitrenim motorom i popraviti 60 tisuća dizelaša druge generacije, a to će Volkswagen, tvrde izvori WSJ-a, stajati još dodatnih milijardu dolara.