Burberry je upravo rasturio cijeli sistem modne industrije. Ukinuli su 4 sezone i prodavat će ravno s revija

Promjena bi mogla poremetiti sve odnose u modi

Modna kuća Burberry najavila je da napušta sezonski pristup modnim revijama i uvodi model koji bi mogao duboko potresti modnu industriju.Tradicionalno, na modnim revijama se kolekcije se pokazuju sezonu unaprijed, odnosno odjeća koja se predstavlja u trgovine stiže za četiri mjeseca.

U rujnu neće prikazati kolekciju za Proljeće/Ljeto 2017. kako je uobičajeno, nego za Jesen/Zimu 2016. i svaki model koji iziđe na pistu moći će se odmah kupiti u trgovinama ili online. Umjesto četiri modne revije godišnje imat će samo dvije. Kreativni direktor Burberryja Christopher Bailey to je nazvao “zadnjim korakom u kreativnom procesu koji će i dalje evoluirati”. Za kupce može biti dobro što će kupovati praktički s modne piste, ali Burberryjev bi pristup mogao poremetiti cijeli sustav.

Moglo bi doći do potresa u cijelom sistemu

Urednici najjačih modnih časopisa svoj utjecaj na industriju održavaju među ostalim i činjenicom da puno ranije od javnosti imaju uvid u kolekcije i mišljenja buyera, a odluke obično donose tri mjeseca unaprijed. “Ovo će biti resetiranje mode kako bi se približila stvarnosti”, ocijenila je za guardian modna kritičarka Voguea Sarah Mower, ambasadorica za nove talente British Fashion Councila. “Ako ne možete odmah kupiti ono što vidite na reviji, zaboravit ćete na to.”

Model sličan Burberryjevu najavili su i francuska modna kuća Céline i američki dizajner Tom Ford, koji će kolekciju Jesen/Zima 2016. pokazati u rujnu umjesto u veljači kako nalažu konvencije. “Na svaki taj događaj trošimo enormnu energiju i novac da bismo stvorili preuranjeno uzbuđenje oko kolekcije”, rekao je Ford u komentaru na Burberryjevu odluku. Céline je zabranio objavu bilo kakvih fotografija nove kolekcije prije nego ona stigne u trgovine.

Onemogućavanje high-street konkurencije i lažnjaka

Modne kuće nadaju se da će novim pristupom i onemogućiti krivotvoritelje ali i high-street lance koji žive od brzog kopiranja dizajna s modnih revija. Organizacija CFDA, organizator New York Fashion Weeka, angažirala je konzultantsku firmu BCG da analizira problem slanja kolekcija u trgovine četiri mjeseca prije sezone i načine na koji se novi tajming revija može uskladiti s procesom prodaje.

Predsjednica CFDA Diane von Furstenberg smatra da su društveni mediji zbunili ljude jer revije se danas prate više nego ikad, objavljuju se milijuni fotografija, videa i kritika pa kupci imaju prirodni impuls da kupuju, a odjeća im je mjesecima nedostupna. Ali novi model mogao bi produbiti jaz između velikih i malih brendova u modnoj industriji. Velike korporacije poput Burberryja koji je lani imao 660 milijuna dolara profita, u povoljnijoj je situaciji od mali proizvođača koji trebaju vremena da prototipe s revija serijski proizvedu.