Čini se da je u Indiji dosad bilo dovoljno provesti 35 minuta u zrakoplovu da biste dobili pilotsku dozvolu

U posljednjih je deset godina u Indiji zabilježeno ozbiljno krivotvorenje zrakoplovne dokumentacije

FOTO: Screenshot YouTube

U Indiji je, izgleda, dovoljno sjediti na kopilotovu mjestu 35 minuta tijekom leta, da bi se dobila dozvola za upravljanje zrakoplovom. To se, barem, dogodilo 25-godišnjem Anupamu Vermi, koji je jedan od desetaka drugih pilota, koji su dobili pilotsku dozvolu, a da nisu prošli propisnu obuku. “Što bi bilo da sam letio i dogodi mi se hitan slučaj. Ne bih znao niti kako niti gdje sletjeti”, kaže Verma. “Ubili bismo ne samo putnike, nego postoji mogućnost da sletimo u neko selo pa ubijemo još više ljudi”, preplašen je.

Ova je priča dobila na važnosti u jeku nekoliko zrakoplovnih katastrofa, čijim se uzrokom smatra greška pilota. Najnoviji je takav slučaj srušeni zrakoplov Germanwingsa, kojim je kopilot Andreas Lubitz u smrt odveo 150 ljudi. Briga oko indijskih pilota goruća je tema posljednjih deset godina. Postojala je osnovana sumnja da su neke od pilotskih dozvola lažirane. Revizija provedena 2011. istražila je najmanje osamnaest osoba s krivotvorenim dozvolama. Pronađeno je i mnogo drugih primjera malverzacije.

Krivotvore i sate letenja

“U zrakoplovnim klubovima i klubovima letača rašireno je krivotvorenje unosa u knjige letenja”, kazao je bivši komercijalni pilot Mohan Ranganathan. “Sati su prijavljeni i sa zrakoplovima koji nisu u voznom stanju. Jedan, primjerice, nije imao nikakve motore u sebi, ali su na njemu bili prijavljeni sati letenja”, dodao je. Morat će se provesti i recertifikacija svih dosadašnjih pilotskih dozvola, kazao je generalni direktor indijskoga civilnog zrakoplovstva.

Porastom pojave jeftinih letova, povećao se i broj lažiranih letova. Od prosječnih dvadesetak, broj je skočio i na 150 lažiranih sati letenja, kazao je jedan indijski umirovljeni pilot. Dodao je kako aviokompanije zapravo mogu otkriti koji je pilot lažirao dozvolu, ali zbog posjedovanja licenci ne mogu ih otpustiti.

Indija ulaže dodatne napore da riješi stvar

Mnoge velike indijske aviokompanije sad su se dale u ponovnu obuku svoga osoblja. Takav potez dovodi do brojnih troškova, ali predostrožnost je ipak glavni motiv. Indijska vlada čini dodatne napore kako bi spriječila lažiranje dozvola i dokumentacije, a povećala sigurnost zrakoplovne industrije.

Nakon što im je američka administracija smanjila sigurnosni rating za prošlu godinu, Indijci su zaposlili više inspektora za sigurnost i provode kontinuiranu reviziju svojih aviokompanija.