Investitori su prilično razočarani uspjehom igrice Super Mario Run; masovno se rješavaju dionica Nintenda

Vrijednost dionice Nintenda dosad je pala za 16 posto

Prilično razočarani recenzijama i prodajnim rezultatima smartphone videoigre Super Mario Run, investitori su se u ponedjeljak nastavili rješavati dionica Nintenda, piše Wall Street Journal. Rasprodaja na burzi krenula je još prošloga tjedna, pa je vrijednost dionice pala za ukupno šesnaest posto. Zaključna cijena na kraju trgovanja bila je 24.540 jena, odnosno oko 7,1 posto niža, u odnosu na petak.

S obzirom da je riječ o video igri s vjerojatno najslavnijim likom u povijesti gaming industrije, od mobilne igre Super Mario Run se jako puno očekivalo. Aplikaciju je na Appleovoj konferenciji u rujnu predstavio tvorac igrice Shigeru Miyamoto, a prošloga je tjedna lansirana za iOS platforme.

Podbačaj na važnim tržištima

Velika očekivanja nisu se obistinila. Prve recenzije su dosta negativne, igra ima dvije od mogućih pet zvjezdica; i bitno slabije od Clash Royale ili Candy Crush Sage, a prodajne brojke su na nekim tržištima osjetno lošije od očekivanih. Iako je u Sjedinjenim Državama, i još ponegdje, Super Mario Run uspio skočiti na prvo mjesto u App Storeu, u Japanu, jednom od vodećih tržišta za mobilne videoigre na svijetu, to mu nije pošlo za rukom.

Nintendo je na tržište mobilnih igara ušao tek ove godine, dakle s debelim zakašnjenjem. Loša prodaja njihovog flagship proizvoda, igraće konzole Wii U, navela je investitore da kompaniju potaknu na proizvodnju mobilnih igara, računajući da će superpopularni likovi poput Super Marija biti garancija za uspjeh u novoj niši. Očekivanja su bila dodatno povišena zbog ljetnog ludila s igricom Pokemon Go koju je razvila Nintendova podružnica.

Nadali su se da će uspjeti kao Pokemon Go

Ipak, analitičari upozoravaju na bitne razlike između Super Mario Run i Pokemon Go igara. Pokemon Go je ostvarivao prihode od malih kupnji unutar aplikacije, a kompanija koja je u suradnji s Nintendom napravila videoigru dodavala je nove sadržaje i na taj način zadržavala interes igrača. S druge strane, iako je skidanje aplikacije Super Mario Run besplatno, za prelazak na više levele igrači moraju platiti 9,99 dolara.

“Ako ste mislili da će Mario biti jednako dobar kao Pokemoni, onda Mario sasvim sigurno nije uspio izvršiti misiju”, prokomentirao je za WSJ Hideki Yasuda, analitičar u Ace Research Institute. “Ali očekivanja su bila previsoka, jer biznis model za Mario Super Run je toliko drugačiji od Pokemona.”

Čekaju se rezultati za Androide

Video igra još nije dostupna za Androide, što znači da se tek očekuje otvaranje još jednog ozbiljnog kanala prihoda, no loše recenzije na Appleovoj platformi mogle bi negativno utjecati na prijam igre na Androidima, ocijenio je Motoi Okamoto, bivši šef za videoigre u Nintendu.

Okamoto je već odigrao ovu smartphone verziju i kaže da je igra dobro promišljena, no da struktura plaćanja nije baš idealno razrađena. Igrači koji vide da je skidanje besplatno vjerojatno će se dosta razočarati kad se od njih zatraži 9,99 dolara nakon samo nekoliko prijeđenih nivoa. “Trebali su staviti naplatu prilikom downloada ili ponuditi više besplatnog sadržaja ako su već mislili raditi free-to-download model”, objasnio je.