Crowdfunding je u Hrvatskoj 2015. rastao 90 posto, a apsolutni prvak je projekt Trillenium Hrvoja Prpića
Skupljeno je 5,3 milijuna kuna za 63 projekta na različitim platformama
Crowdfunding industrija eksplozivno raste. Hrvatski blog Crowdfunding.hr objavio je da novi, treći godišnji pregled crowdfunding kampanja pokazuje da taj trend rasta jače zahvaća i Hrvatsku.
Istraživanje objavljeno na Crowdfunding.hr pokazuje da u Hrvatskoj svake godine raste broj projekata koji se financiraju crowdfundingom i, još važnije, da se prikuplja sve više novca. U 2015. je prikupljeno više no ukupno dosad. Ukupno je crowdfundingom u Hrvatskoj prikupljeno oko 10 milijuna kuna, a samo lani 5,3 milijuna, što je godišnji rast od 90 posto. Pokrenuta su 63 projekta na različitim platformama, a 23 je ispunilo cilj. Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2015. porastao je na 7673, godinu ranije bilo ih je 6636.
Najveći broj uplata ima Vitastiq
Najviše novca, 200.000 funti, prikupila je crowdfunding kampanja za vlasničke udjele u projektu online trgovine Trillenium poslovnog anđela Hrvoja Prpića, pokrenuta na platformi Seedrs. Najveći pojedinačni broj uplata privukao je uređaj Vitastiq koji mjeri razinu hranjivih tvari u tijelu, u njegovoj kampanji na Indiegogo sudjelovalo je 873 ljudi. Crowdfunderom godine proglašen je Oleg Maštruko zbog 3 njegove uspješne kampanje.
‘Vidimo veliki pomak u kvaliteti pripreme domaćih crowdfunding kampanja u odnosu na prošle godine. Čini mi se da nam jedino nedostaje više tehnoloških startupa orijentiranih na potrošačku elektroniku koji puno bolje prolaze na Kickstarteru i Indiegogou’, kaže autor bloga Hrvoje Hafner.
Indiegogo ja najpopularniji u Hrvatskoj
Najpopularnija crowdfunding platforma u Hrvatskoj i dalje je Indiegogo, a Kickstarter. Fokus se s računalnih igara prebacio na ‘community’ projekte koji čine više od 10% pokrenutih crowdfunding kampanja u Hrvatskoj.
Posljednje globalno istraživanje iz ožujka 2015. koje je obuhvatilo 463 različite crowdfunding platforme, pokazalo je da je prikupljeno 34 milijarde dolara najveći raste je u Aziji gdje je samo u 2014. prikupljeno više od 3 milijarde dolara.
Najjači je i dalje Kickstarter, unatoč sve češćim problemima s isporukom obećanih gadgeta podržavateljima. Dosad je tamo prikupljeno više od 2 milijarde dolara, a primat još uvijek drži Pebble s novom kampanjom za pametni sat koja je privukla 20 milijuna dolara. Najveći broj uplata, 220.000, dobila je kartaška igra Exploding Kittens ilustratora Matthewa Inmana.