Crowdfunding je u Hrvatskoj 2015. rastao 90 posto, a apsolutni prvak je projekt Trillenium Hrvoja Prpića

Skupljeno je 5,3 milijuna kuna za 63 projekta na različitim platformama

17.12.2014., Zagreb - Hrvoje Prpic, osnivac HG Spota.
Photo: Anto Magzan/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Crowdfunding industrija eksplozivno raste. Hrvatski blog Crowdfunding.hr objavio je da novi, treći godišnji pregled crowdfunding kampanja pokazuje da taj trend rasta jače zahvaća i Hrvatsku.

Istraživanje objavljeno na Crowdfunding.hr pokazuje da u Hrvatskoj svake godine raste broj projekata koji se financiraju crowdfundingom i, još važnije, da se prikuplja sve više novca. U 2015. je prikupljeno više no ukupno dosad. Ukupno je crowdfundingom u Hrvatskoj prikupljeno oko 10 milijuna kuna, a samo lani 5,3 milijuna, što je godišnji rast od 90 posto. Pokrenuta su 63 projekta na različitim platformama, a 23 je ispunilo cilj. Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2015. porastao je na 7673, godinu ranije bilo ih je 6636.

Najveći broj uplata ima Vitastiq

Najviše novca, 200.000 funti, prikupila je crowdfunding kampanja za vlasničke udjele u projektu online trgovine Trillenium poslovnog anđela Hrvoja Prpića, pokrenuta na platformi Seedrs. Najveći pojedinačni broj uplata privukao je uređaj Vitastiq koji mjeri razinu hranjivih tvari u tijelu, u njegovoj kampanji na Indiegogo sudjelovalo je 873 ljudi. Crowdfunderom godine proglašen je Oleg Maštruko zbog 3 njegove uspješne kampanje.

Crowdfunding_infografika_2015

‘Vidimo veliki pomak u kvaliteti pripreme domaćih crowdfunding kampanja u odnosu na prošle godine. Čini mi se da nam jedino nedostaje više tehnoloških startupa orijentiranih na potrošačku elektroniku koji puno bolje prolaze na Kickstarteru i Indiegogou’, kaže autor bloga Hrvoje Hafner.

Indiegogo ja najpopularniji u Hrvatskoj

Najpopularnija crowdfunding platforma u Hrvatskoj i dalje je Indiegogo, a Kickstarter. Fokus se s računalnih igara prebacio na ‘community’ projekte koji čine više od 10% pokrenutih crowdfunding kampanja u Hrvatskoj.

Posljednje globalno istraživanje iz ožujka 2015. koje je obuhvatilo 463 različite crowdfunding platforme, pokazalo je da je prikupljeno 34 milijarde dolara najveći raste je u Aziji gdje je samo u 2014. prikupljeno više od 3 milijarde dolara.

Najjači je i dalje Kickstarter, unatoč sve češćim problemima s isporukom obećanih gadgeta podržavateljima. Dosad je tamo prikupljeno više od 2 milijarde dolara, a primat još uvijek drži Pebble s novom kampanjom za pametni sat koja je privukla 20 milijuna dolara. Najveći broj uplata, 220.000, dobila je kartaška igra Exploding Kittens ilustratora Matthewa Inmana.