Nekad je nužno odabrati stranu

Došlo je do promjene u gaming industriji; prvi put ikad igre za mobitele zarađuju više nego one za konzole i PC

Zanimljiva statistika unatoč tvrdnji mnogih gamera da mobilne igre nisu igre

FOTO: Google Play

Među gamerima čest je stav da se igre za mobilne platfome poput pametnih telefona i tableta nekako ne računaju, da su manje vrijedne, ali kada se pogledaju prodajne bilance, situacija je dijametralno suprotna. Ove godine će igre za pametne telefone i tablete imati udio u globalnoj prodaji veći od 42 posto, za igraće konzole poput PlayStationa 31 posto, a za PC oko 23 posto. Mobiteli su u posljednjih nekoliko godina bili veliki katalizator za razvoj igara, ponajviše zbog svoje rasprostranjenosti.

U razvijenom svijetu, gotovo svatko ima mobitel u džepu. Iako kvaliteta mobilnih igara nije ni približno iste razine kao onih za računala i konzole, mobiteli u igre uvlače i korisnike koji do sada nisu htjeli imati veze s njima. Tako se primjerice već i za mlađu djecu razvijaju igre pogodnije za njih zbog dodirnog ekrana.

Jednostavniji i jeftiniji uvid u nove tehnologije

Mobilne igre će se još više razvijati, jer u novim sferama poput virtualne i proširene stvarnosti nude jednostavnije korištenje. Najbolji primjer toga su VR naočale, za koje u računalnoj ili konzolaškoj verziji treba puno više novca. Zahtjevi računala za pokretanje VR-a su veoma visoki, a treba i kupiti znatno skuplji VR uređaj poput HTC Vivea, dok se za korištenje VR-a na PS4 Pro treba uložiti u još jedan dodatni uređaj, PSVR.

Za pokretanje VR igara na mobitelima dovoljno je kupiti VR naočale u koje se umetne mobitel, a one su dostupne na internet trgovinama već za par dolara. Istina, mobilne VR igre nisu niti približno toliko dobre kao one za računala i PS4, no dovoljno su dobre kako bi zaintrigirale igrače i nudile im solidno iskustvo. Mobilne igre su i najčešće besplatne s reklamama ili su dostupne za par dolara, što je mnogo manje od prosjeka za konzole i računala.