Europska autoindustrija ozbiljno radi na tome da dostigne Teslu, uložit će milijarde eura u brze punioce

Planira se gradnja 400 superbrzih punionica u Europi

A Smart Electric Car is being charged at a station during the press preview of The North American International Auto Show in Detroit, Michigan, on January 13, 2015. Some 20 manufacturers compete for the spotlight in a US auto market that has been a bright spot in a world where other economies are struggling to grow. AFP PHOTO/JEWEL SAMAD / AFP PHOTO / JEWEL SAMAD
FOTO: AFP

Najveći europski proizvođači automobila rade na ubrzavanju razvoja mreže superbrzih punionica, želeći tako potaknuti veću potražnju za električnim automobilima i zaustaviti dominaciju Tesle na tržištu, piše Reuters. BMW, Volkswagen, Ford i Daimler planiraju izgraditi oko 400 punionica sljedeće generacije u Europi, koje umjesto nekoliko sati napune električno vozilo za svega nekoliko minuta.

Dugotrajno punjenje baterije jedna je od glavnih mana električnih automobila, jer vozači na duljim relacijama moraju prekidati putovanje i ostavljati vozila satima na punjenju, što je prilično nepraktično. Razvoj mreže brzih punionica trebalo bi potaknuti potražnju na tržištu i pomoći tradicionalnim igračima u autoindustriji u dostizanju Tesle, svjetskog lidera u proizvodnji električnih automobila s vlastitom mrežom punionica.

Dominacija električnih automobila

“Proizvođači automobila okupili su inženjere i energetske stručnjake, uključujući one iz njemačkih tvrtki Innogy, E.ON i Siemens i portugalske kompanije Efaceca koji zajedno rade na razvoju tehnologije”, rekao je za Reuters anonimni izvor. “Ovo je strukturirani i organizirani napor, u koji je uključeno nekoliko sektora, kako bismo riješili pitanje infrastrukture na pravi način”, izjavio je.

Najbrže punionice, njih više od 1800, su Tesline. Imaju snagu od 120 kW, a punjenje električnom energijom, s kojom auto može prijeći 270 kilometara, traje oko pola sata. Novi punjači od 350 kW bit će skoro tri puta jači od Teslinih.

Jučer objavljeno istraživanje KPMG-a pokazuje da 90 posto ključnih ljudi u autoindustriji procjenjuje kako će u Velikoj Britaniji do 2025. dominirati električni automobili. Šef Daimlera Dieter Zetsche izjavio je da očekuje kako će do 2025. električni auti u ukupnoj prodaji Mercedesa imati udjel od 15 do 25 posto. Međutim, prvo treba riješiti pitanje infrastrukture koja će vozačima omogućiti brzo i jednostavno punjenje.

200 tisuća dolara po punionici

U Europi postoji oko 72 tisuće javnih punionica, no na većini punjene traje satima. Prema podacima Međunarodne agencije za energetiku (IEA), samo oko 5.800 punionica je brzo, odnosno snaga punjenja iznosi više od 43 kilovata, što se može usporediti sa simultanim radom 90 veš mašina.

Kako tržište električnih automobila raste, proizvođači tradicionalnih automobila lakše će loviti korak s Teslom, ocijenio je Graham Evans, analitičar IHS Markita. “Tesla zapravo nikome nije dužna odgovarati, nezavisni su. Ali mislim da će u budućnosti veliki proizvođači biti u boljoj poziciji zbog svojih velikih resursa.”

Postavljanje tisuća super punjača diljem svijeta stajat će milijarde dolara i ujedno je velika prilika za proizvođače punionica. Gradnja novih superbrzih punionica stajat će oko 200 tisuća dolara po komadu. Lider na američkom tržištu ChargePoint prošloga je tjedna podigao letvicu najavom da će nove punionice s kapacitetom do 400 kW biti dostupne od srpnja.