Europski parlament je imenovao odbor za istragu o mjerenjima emisija u automobilskom sektoru
Izvršni odbor Europskog parlamenta s radom počinje početkom veljače
Na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta održanoj u četvrtak imenovano je 45 članova Istražnog odbora za povrede EU pravila pri mjerenju emisija u automobilskom sektoru, a zadatak Odbora je istražiti navodne propuste država članica i Komisije u provođenju EU standarda, priopćili su iz EP.
Izvršni odbor s radom kreće početkom veljače, a za podnošenje privremenog izvješća o nalazima istrage određen rok od šest mjeseci, dok završno izvješće trebaju podnijeti u roku od godine dana.
Car emissions inquiry committee members and remit approved. Acronym is #EMIShttps://t.co/dfNmDhCuYg pic.twitter.com/Pu7YBeKcYd
— European Parliament (@Europarl_EN) January 21, 2016
Osnovan zbog dizel-skandala
Zahtjev za osnivanjem ovog tijela stigao je nakon izbijanja skandala u Sjedinjenim Američkim Državama, kada je otkriveno da je Volkswagen Grupa koristila ilegalni softver za manipuliranje rezultata mjerenja štetnih plinova.
Podsjetimo, ilegalni softver ugrađivao se u modele s četverocilindarskim dizelskim motorima Jetta, Beatle, Passat, Golf i Audi A3 proizvedene između 2009. i 2015. godine, a koji je stvarne rezultate emisija na testiranjima prikazivao manjima i do četrdeset puta.
Zadaci Izvršnog odbora
U priopćenju se ističe da su Istražnom odboru povjerene istrage navodnih propusta Komisije da pregledava cikluse ispitivanja, navodnih propusta Komisije i država članica da poduzmu odgovarajuće i učinkovite mjere u provedbi i nadzoru zabrane uređaja kojima se vara pri testiranju, zatim propuste EK da uvede testove koji će prikazivati prave uvjete u vožnji odnosno sustav mjerenja ispušnih plinova u vožnji, takozvani, Real-world Driving Emissions (RDE) test.
Nadalje, zadaća Odbora je istražiti propuste članica da propišu učinkovite i odvraćajuće kazne za proizvođače koji učine prekršaj, te jesu li Komisija i države članice imale dokaze o upotrebi uređaja kojima se vara pri testiranju prije nego je došlo do skandala u rujnu 2015.