Facebook je danas imao neobičan istup; kažu da, zapravo, nisu sigurni da su društvene mreže dobre za demokraciju
No, kažu kako pokušavaju spriječiti da se njihova mreža koristi za intervenciju u izbore
Facebook je u ponedjeljak na svom blogu objavio kako ne mogu garantirati da su društvene mreže dobre za demokraciju, no još su jednom rekli kako pokušavaju spriječiti da se netko preko njihove društvene mreže miješa u izbore. Dijeljenje lažnog i obmanjujućeg sadržaja na društvenim mrežama postao je globalni problem nakon što je Rusija optužena za miješanje u američke, britanske i francuske predsjedničke izbore.
U svojoj objavi, iz Facebooka citiraju Cassa Sunsteina, profesora s Harvarda te Samidha Chakrabartija, Facebookovog voditelja proizvodnje zaduženog za društvena pitanja. “Htio bih garantirati kako pozitivne strane nadjačavaju negativne, no ne mogu”, napisao je Chakrabarti. “Facebook ima moralnu zadaću shvatiti kako se naša tehnologija koristi i kako možemo stvoriti vjerodostojniji sadržaj”, nadodao je.
Društvene mreže su ustvari dobre, no treba poraditi na njima
Cass Sunstein pak tvrdi kako su društvene mreže za demokraciju se samo dobre, već fantastične. “Kako bi ljudi mogli stvoriti mišljenje, trebaju imati sve informacije”, kaže Sunstein. Međutim, tvrdi kako društvene mreže mogu na mnoge načine biti štetne. Sunstein ističe kako su društvene mreže još uvijek u fazi “radova u tijeku”, te kako moraju eksperimentirati s promjenama u pravilima kako bi postigli najbolje i vjerodostojne rezultate.
Šefovi Facebooka su u pokajničkoj turneji po Europi, piše Reuters. Žele opravdati kompanijinu sporu reakciju kod suzbijanja zloporabe njihove društvene mreže, poput govora mržnje i stranog utjecaja na izbore. Američki zakonodavci održali su saslušanja o utjecaju društvenih mreža na izbore, a Facebook je nedavno proširio istragu o utjecaju na britanski referendum o napuštanju Europske unije 2016. godine.
Facebook nadoknađuje izgubljeno vrijeme
Chakrabarti kaže kako mu je žao zbog uloge koju je Facebook odigrao u američkim predsjedničkim izborima 2016. godine, kada su ruski agenti navodno objavili 80.000 postova koje je tijekom dvije godine vidjelo 126 milijuna ljudi. Kaže kako su tada morali biti bolji, no da sada nadoknađuju izgubljeno vrijeme ukidanjem spornih korisničkih računa.
Jedna od bitnijih stavki koju Chakrabarti ističe je potvrđivanje identiteta osoba i organizacija koje objavljuju političke postove. Chakrabarti je napisao kako je Facebook pomogao demokraciji na mnoge načine, poput, na primjer, poticanja većeg broja Amerikanaca da izađu na izbore. Twitter, Google i YouTube najavili su slične poteze samoregulacije svojih društvenih mreža.