Facebook lansira Marketplace, njihov mali oglasnik, pa je vijest o tome odmah srušila dionicu Ebayja

Tvrde da njihove grupe s malim oglasima imaju 450 milijuna mjesečnih posjeta

Facebook je upravo najavio Marketplace, mali oglasnik s ozbiljnim potencijalom za otimanje priličnog broja korisnika online platformama poput Ebaya ili Craiglista kojima su mali oglasi osnovna djelatnost, javlja TechCrunch.

Facebook u priopćenju ističe da ljudi osim povezivanja sve više koriste društvenu mrežu upravo u istu svrhu, što potvrđuju i statistikom prema kojoj 450 milijuna ljudi svaki mjesec posjećuje Facebook grupe kreirane upravo za kupnju i prodaju različitih proizvoda, od odjeće i obuće, preko namještaja i kućanskih aparata i elektronike do automobila.

Odmah znate s kime trgujete

Marketplace će u sljedećih nekoliko dana biti dostupan korisnicima u Sjedinjenim Državama, Velikoj Britaniji, Kanadi, Australiji i Novom Zelandu, a zatim se širiti na ostatak svijeta. Konkretno, Marketplace će funkcionirati na način da vam Facebook u feedu prikazuje oglašene predmete koji vas zanimaju i koje možete kupiti od ljudi koji se nalaze u vašoj neposrednoj blizini.

Integracija s Messengerom omogućit će jednostavnije povezivanje s ljudima na čiji se oglas želite javiti, a golema prednost Facebooka u odnosu na sve druge anonimne oglasnike jest to što ćete preko Facebooka lakše steći nekakav dojam o osobi s kojom trgujete.

Pad vrijednosti dionice eBayja

Nažalost, Marketplace nema sustav obostranog ocjenjivanja kupca i prodavača. U prvoj verziji nije predviđena opcija online plaćanja ili dostave, kao niti integracija sa stranicama koje na Facebooku koriste tvrtke za promociju proizvoda ili djelatnosti, no to sasvim sigurno neće tako ostati zauvijek, jer bi Facebook otvaranjem pozicija za sponzorirane oglase otvorio novi pozamašni kanal prihoda od oglašavanja.

Da su ulagači na Wall Streetu situaciju s Facebookovim malim oglasnikom shvatili vrlo ozbiljno, potvrđuje i činjenica da je cijena dionice Ebaya nakon objavi ove vijesti pala za 3,5 posto na 31,30 dolara.

Ovo je drugi pokušaj Facebookovog stvaranja online kupi-prodaj platofrme za lokalne zajednice. Prva verzija Marketplacea uvedena je prije devet godina, kao lista stvari za prodaju, stanova, poslova i slično. Kako nije ostvarila puni potencijal, Facebook je prvi Marketplace prebacio na e-commerce platformu Oodle. Drugi pokušaj krenuo je prošle godine uvođenjem opcije For Sale, odnosno na prodaju u Facebook Grupama, na čemu bi trebao izrasti novi Marketplace.