Google je tvrdnjom da su oglasi na YouTubeu mnogo učinkovitiji od TV oglasa opet razljutio industriju

Analiza pokazuje da je 80 posto oglasa na You Tubeu učinkovitije od TV-a

YouTube
FOTO: Flickr

Google se nije zadovoljio tek time što je oteo velike količine oglašivačkog novca TV-u. Otišli su korak dalje, tvrdeći da su oglasi koji se vrte na njihovom video servisu YouTube mnogo učinkovitiji u privlačenju ljudi na kupovinu.

Kako prenosi Guardian, šef poslovnih operacija za Europu Matt Brittin pripremio je izvješće pripremljeno za oglašivački festival Advertising Week Europe i trebao bi biti predstavljen u srijedu na panelu u ulozi televizije u revoluciji u industriji zabave. Izvješće tvrdi da je 80 posto You Tube oglasa učinkovitije od onih koje se prikazuju na televiziji. I time je prilično uzrujao cijelu TV industriju.

MarketingWeek je prenio kako YouTube na temelju tog istraživanja, koje je uključivalo različite brendove i industrije od medija, tehnologije ili trgovine, došli do zaključka kako je povrat investicije od oglasa na Yo Tube veći za 77 posto nego od klasičnih TV kampanja.

Premala ulaganja u You Tube

Prema analizama koje je na 56 studija slučaja Google proveo u suradnji s različitim partnerima, oglašivači bi trebali preraspodijeliti oko šest puta više sredstva iz svojih budžeta na YouTube nego do sada.

Direktor YouTubea za medijsku strategiju David Benson je izjavio da su spomenuto istraživanje provele agencije za istraživanja poput GfK, BrandScience i Kantar Worldpanel, te da su ciljano izabirali ugledne brendove poput prehrambenog diva Danone ili Marsa.

“Iako TV u digitalnom dobu i dalje ima snažan utjecaj, u digitalni video se premalo ulaže u nekoliko kategorija koje smo mjerili u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Njemačkoj” izjavio je Lucien van der Hoeven, direktor analitičke kuće MarketShare za Europu, Bliski istok i Afriku, odnosno jednu od kompanija koju je Google angažirao za izradu analitike.

Rat za oglašivače

Ovo je samo posljednja etapa rata između digitalnih platformi i TV industrije. U listopadu prošle godine Eileen Naughton, šefica Googlea za Veliku Britaniju i Irsku poručila je oglašivačima da bi trebali jednu četvrtinu budžeta namijenjenog za TV oglašavanje preusmjeriti na YouTube ako žele privući pažnju ciljne skupine ljudi u dobi od 18 do 24 godine starosti.

Organizacija za TV oglašavanje Thinkbox, u koji su uključeni marketingaši televizijske mreže Sky, ITV i Channel 4, uzvratio je protunapadom, objavivši podatke kojima su htjeli dokazati da upravo spomenuta dobna skupina ljudi provodi samo 10,3 posto vremena konzumirajući video sadržaje, te da tek 1,4 posto vremena provedu gledajući video oglase.

Reakcija TV industrije

TV industrija je odmah uzvratila udarac. Ponovno je reagirao Thinkbox, tvrdeći da je njihova analiza promašila poantu.

Direktor za istraživanje i planiranje u Thinkboxu Matt Hill je iskomentirao da TV je bolji u izgrađivanju brendova od bilo čega drugog i da stvara najveći profit.

Istraživanje pokazalo promjenu trendova

S druge strane, studije pokazuju da su ključne demografske skupine za monge marketingaše, ljudi u dobi od 18 do 24 godine života, više ne gledaju televiziju i mnogo više vremena provode online nego redovan televizijski program.

Tako primjerice, prema istraživanju agencije Childwise koje je objavio BBC, rezultati jasno pokazuju promjenu u navikama u pogledu vremena kojeg djeca i tinejdžeri provode na internetu i gledajući TV, ali u korist interneta.

Tinejdžeri s navršenih 15 i 16 godina online provode 4,8 sati. Što se televizije tiče, mladi gledaju televiziju 2,1 sat dnevno, dok je 2000. godine vrijeme provedeno pred TV-om za ovu starosnu skupinu iznosilo oko 3 sata. Dodatno, istraživanje je pokazalo da 60 posto njih televiziju gleda na mobilnim uređajima poput pametnih telefona, tableta ili laptopa, a 38 posto gleda emisije na zahtjev.