Google kreće u ozbiljnu borbu s fake newsom, prilagodit će tražilicu kako bi filtrirali takve sadržaje
Nizom ažuriranja probat će izbjeći lažne vijesti
Google je pronašao novi način borbe protiv lažnih vijesti, i to prilično moćnim alatom: pretraživanjem. Naime, u današnjem priopćenju iz te firme najavili su kako podešavaju svoju tražilicu kako bi uklonili pogrešne ili lažne sadržaje. Radi se o značajnom potezu ako uzmemo u obzir Googleovu dominaciju što se tiče pretraživanja, javlja Mashable.
Promjene će uključivati izmjene u algoritmima tražilice koji biraju stranice koje će izlaziti na upite korisnika. “Prilagodili smo naše signale kako bismo pomogli da izađe više autoritativnih stranica i degradira sadržaj niske kvaliteta”, stoji između ostaloga u objavi koju je na svom blogu napisao Ben Gomes iz Googlea.
Niz ažuriranja kako bi izbjegli lažne vijesti
Pitanje kako se nositi s negiranjem holokausta bilo je prilično neugodno za Google. U prosincu su prilagodili svoje algoritme tako da ne prikazuju na vrhu svog pretraživanja one stranice koje negiraju holokaust. Tako su se stranice koje negiraju holokaust maknule s vrha rezultata kada netko gugla ‘Je li se holokaust dogodio’, ali ne sasvim s prve stranice.
Google i Facebook su se angažirali oko borbe s lažnim vijestima nakon američkih izbora. Obje firme sada se žele odmaknuti od širenja dezinformacija. Uz podešavanje pretraživanja, Google pruža još novih načina kako bi korisnike mogli obavještavati o lažnim ili uvredljivim rezultatima. Google će također ažurirati i svoje “smjernice za ocjenu kvalitete pretraživanja”. One sada uključuju opcije za identifikaciju zablude, uvredljivih rezultata, prijedvare i “nepodržane teorije zavjere.”
Oko 5,5, milijardi upita dnevno
“Ove će smjernice početi pomoći našim algoritmima u smanjenju takvog sadržaja s niskom kvalitetom i pomoći nam da se dodatno poboljšamo tijekom vremena”, napisao je Gomes. Iz Googlea tvrde i da će sada biti transparentniji što se tiče rada svoje tražilice kako bi stvorili uvid u to zašto se neki rezultati pojavljuju.
Sada ostaje za vidjeti kako će ove promjene utjecati na bitku s lažnim vijestima. Gomes je u postu objavio da samo 0,25 posto pretraživanja nudi “uvredljiv ili jasno obmanjujuć sadržaj, a to nije ono što ljudi traže”. Budući da Google prima oko 5,5 milijardi upita za pretraživanje dnevno, to je otprilike 13,8 milijuna pretraživanja koja vraća lažne podatke.