Hoće li WhatsApp s milijardu korisnika uspjeti proširiti Facebook na golemim nastajućim tržištima

Facebook je prije dvije godine kupio WhatsApp za ukupno 22 milijarde dolara

FOTO: Screenshot

Kad je prije dvije godine iskeširao 22 milijarde dolara za WhatsApp, osnivač i direktor Facebooka Mark Zuckerberg rekao je da očekuje njihov doprinos profitabilnosti Facebooka nakon što pređu milijardu korisnika. To se ovoga tjedna dogodilom a Zuckerberg je potvrdio da nakon ukidanja pretplate istražuju nove poslovne modele.

U sedam godina otkako su ga osnovali, Brian Acton i Jan Koum WhatsApp su razvili u servis preko kojega se svakoga dana razmijeni 42 milijarde poruka, 1,6 milijardi fotografija i 250 milijuna videa. Publika i mediji vole WhatsApp i njegova je popularnost neupitna. Dosta analitičara, pak, uvjereno je kako Facebook na njemu nikad neće zaraditi novac koji očekuje. Kao glavni razlog ističu Messenger. Način na koji Facebook razvija taj svoj servis može ga učiniti samo konkurentom WhatsAppu a popularnost Messengera raste. Rast Messengera, tvrde, WhatsApp čini nepotrebnim što bi značilo da je Facebook ulagačima razvodnio vrijednost dionice zbog silnog novca koji je svojedobno platio za taj startup.

Popularnost WhatsAppa na nastajućim tržištima

emerging

S 1,44 milijarde korisnika na Facebooku gotovo svaki korisnik Messengera može naći svakoga koga treba, više gotovo da nema tvrtke ili brenda koji nema Facebook Page. Pitanje zašto bi ljudi downloadali još i WhatsApp kad sve imaju na Facebooku relevantno je za specifično američko tržište, ali Facebook nije kupio WhatsApp zbog Amerike ngo zbog cijelog ostalog svijeta.

Prema podacima Statiste 23 posto stanovnika Meksika koristi WhatsApp, u Brazilu to je glavna društvena mreža koju koristi 29 posto ljudi. Tržišta u nastajanju su radikalno mobile-first tržišta i u tome je prava vrijednost WhatsAppa. Kad je vidio koliko je ta jednostavna, lagana aplikacija koja ne troši podatkovni promet gurajući oglase popularna u Indiji, Facebook je tamo počeo praktički dijeliti mobitele, samo da umreži nove korisnike. Indija će ove godine preći 150 milijuna korisnika Facebooka.

Facebook želi zamijeniti sve druge pretplate

WhatsApp je već na počecima u Europi bio više od servisa za poruke, ljudi su ga počeli masovno koristiti kao način da zaobiđu skupi roaming i odmah ga pozicionirali kao alat za povezivanje i komunikaciju općenito. Na Bliskom Istoku, u jugoistočnoj Aziji, centralnoj i Južnoj Americi, Facebook s WhatsAppom može skalirati biznis što sam, zbog loše infrastrukture, siromaštva i političke represije i nadzora interneta, ne bi mogao. S time bi Facebook mogao ostvariti cilj i postati dominantni način komunikacije umjesto SMS-a i telefonskih pretplata.