Nekad je nužno odabrati stranu

Hrvatski proizvođači hrane sve više izvoze preko stranih trgovačkih lanaca

Najviše hrvatske hrane izvozi Spar, 50.000 eura, slijede Lidl i Metro

20.05.2015., Zagreb - Spar trgovina. Spar Hrvatska doo dio je Spar Austria grupe i najmladja je tvrtka unutar grupe. Prvi Interspar otvoren je u Zadru 2005., a danas u Hrvatskoj posluje 17 Interspar hipermarketa i 34 Spar supermareta. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Veliki strani trgovački lanci postaju jedan od glavnih izvoznih kanala domaće prehrambene industrije, najčešće kroz proizvodnju robnih marki.

Domaće prehrambene tvrtke lani su preko lanca Spar Hrvatska izvezle 50 milijuna eura vrijednosti, objavljeno je na Izvoznom portalu, a u prvih devet mjeseci ove godine 25 posto više nego lani, objavio je Spar. Najviše se izvozi u Austriju, Sloveniju i Mađarsku. Prednjače veliki proizvođači poput Podravke,Gavrilovića, Leda ili Dukata, a sve prostora nalaze i manji poput Mandarinke, Gligore ili Pršuta voštane.

Lidl povećao izvoz 70 posto

U 10 godina na hrvatskom tržištu Spar je uložio 2,7 milijardi kuna. Domaći proizvođači preko lanca Lidl lani su izvezli 5,7 milijuna eura, a do lipnja 2015. 3,4 milijuna eura, 70 posto više. Preko Lidla najviše izvoze PPK i Pivac, zatim Dukat, Kandit i Zdenka. Najviše se izvozi u Sloveniju, Bugarsku, Mađarsku i Češku. Lidl najavljuje izvoz u Španjolsku i Portugal.

Metro Cash&Carry, kao dio Metroa koji je glavni strani partner Cromarisu, lani je izvozio hrvatsku hranu u 15 zemalja, među brendovima koji izvoze preko njih su Kraš, Puris, Maraska i Gavrilović. Drogerie Markt (dm) izvozi proizvode 14 proizvođača.