Neko istraživanje tvrdi da na mobitelima najviše gledamo fitness, vijesti i financije

Istraživanje HT-a pokazalo je navike Hrvata u korištenju smartphonea

FOTO: Twitter

Hrvatski je Telekom javnosti predstavio rezultate istraživanja o navikama korištenja pametnih telefona u Hrvatskoj, koje je provela agencija GfK.

Prema tome istraživanju više od polovice korisnika mobilnih usluga, njih 55 posto, ima pametni telefon. To je čak dvadeset posto više nego godinu dana ranije. Očekivano, pametnim su telefonima najskloniji mlađi i obrazovaniji korisnici, posebice studenti i učenici. Potom i osobe s višim prihodima u kućanstvu. Među populacijom mlađom od 35 godina pametni telefon imaju gotovo svi.

Gotovo svi koriste internet na telefonu

92 posto ispitanih koristi internet na svom mobilnom uređaju, a od njih 30 posto onih koji koriste 4G mrežu, koja je oko deset puta brža od dosadašnje 3G mreže. Korisnici su u sklopu istraživanja kazal ikako im internet na pametnom telefonu zadovoljava tri potrebe. Omogućava im slobodu i efikasnost, osjećaj dijeljenja, povezanosti i pripadanja, a nudi i zabavu, kažu.

Skoro sedamdeset posto korisnika na pametnom telefonu surfa internetom više od pola sata dnevno, a među mlađima od 24 godine taj se postotak penje na čak 91 posto. Istraživanje Hrvatskoga Telekoma pokazalo je i da četiri petine ispitanika koristi internet i izvan kuće, koristeći 3G i 4G mreže, a kombiniraju i Wi-Fi s mobilnim mrežama.

Pametni telefon služi za društvene mreže i surfanje

U prosjeku se pametni telefon koristi za četiri do pet usluga. Najviše za društvene mreže i surfanje internetom, odnosno gotovo 45 posto. 32 posto svoje pametne telefone koristi i za gledanje video zapisa i slušanje glazbe te slanje i primanje elektroničke pošte.

Istraživanje je obuhvatilo i način korištenja pametnih telefona po regijama te utvrdilo da ipak postoje razlike u korištenju pojedinih aplikacija. Svi telefone koriste za društvene mreže, slušanje glazbe i gledanje videa, međutim, čine to u različitom omjeru.

T-com infografika

Razlika u korištenju i po regijama

Zagrepčani, primjerice, više i intenzivnije koriste svoje telefone od korisnika u drugim regijama. U prosjeku je to za više od pet različitih usluga. Češće od ostalih koriste navigaciju te prate sport i financije.

U Sjevernoj Hrvatskoj najčešće se koristi navigacija i čitaju vijesti. U Istri i Primorju najviše se prati vremenska prognoza i koriste aplikacije za izlaske i zabavu te one za zdravlje i fitness. U Dalmaciji se, pak, koristi najmanje aplikacija. Koriste između tri i četiri aplikacije, a najmanje su na društvenim mrežama od svih ispitanih. Najmanje koriste i vremensku prognozu i navigaciju. Slavonci, s druge strane, najmanje koriste aplikacije za zdravlje i fitness.

Muškarci i žene različito koriste pametne telefone

Postoji i razlika u korištenju pametnih telefona između muškaraca i žena. Muškarci koriste u prosjeku jednu aplikaciju više od žena. Žene, pak, više od muškaraca koriste aplikacije za zdravlje i fitness, glazbu i vremensku prognozu. Muškarci više koriste poslovne i financijske aplikacije, navigaciju i vodiče, a posebno sport. Sport je kategorija koja je kod muškaraca čak šest puta popularnija, nego kod žena.

Tinejdžeri su najčešće na društvenim mrežama i slušaju glazbu, a stariji od 35 godina najviše koriste poslovne aplikacije i prate portale s vijestima, a oni stariji od 45 godina skloniji su financijskim aplikacijama, navigaciji i vremenskoj prognozi.