Italija je upravo kaznila Facebook s 10 milijuna eura zbog prodaje korisničkih podataka

Talijanska agencija za zaštitu konkurentnosti i tržišta izrekla im je dvije kazne

Facebook CEO Mark Zuckerberg listens during a joint hearing of the Senate Commerce, Science and Transportation Committee and Senate Judiciary Committee on Capitol Hill April 10, 2018 in Washington, DC. - Facebook chief Mark Zuckerberg took personal responsibility Tuesday for the leak of data on tens of millions of its users, while warning of an "arms race" against Russian disinformation during a high stakes face-to-face with US lawmakers. (Photo by Brendan Smialowski / AFP)
FOTO: AFP

Talijanska agencija za zaštitu konkurentnosti i tržišta u petak je priopćila da je izrekla dvije kazne Facebooku od 10 milijuna eura zbog prodaje podataka korisnika bez da je to nadzorno tijelo bilo o tome “korektno” obaviješteno, prenosi AFP. Prva kazna je izrečena nakon što je zaključeno da je Facebook uvjerio ljude da otvore svoje račune na toj društvenoj mreži bez da ih se odmah obavijestilo da će se njihovi podaci prikupiti i koristiti u komercijalne svrhe.

Druga kazna se odnosi na prosljeđivanje korisničkih podataka trećoj strani. Agencija pojašnjava da je Facebook “izvršio neprimjeren pritisak na registrirane potrošače” da “bez pristanka” vlastite platforme dijeli podatke trećim stranama, tj. internetskim sajtovima i aplikacijama. Agencija sada Facebooku nalaže da objavi “ispravljenu izjavu” svim korisnicima putem svoje internetske stranice i aplikacija.

Optužuju ih za agresivne prakse

Agencija ističe da je Facebook koristio podatke svojih korisnika u komercijalne svrhe na način koji predstavlja kršenje nacionalnih zakona. Facebook se također optužuje za primjenu “agresivnih praksi” prema svojim korisnicima, jer kada korisnik želi “ograničiti dijeljenje svojih podataka” tada mu se odmah daje na znanje da riskira da će mu se “značajno smanjiti” korištenje usluga.

Za Facebook je 2018. bila burna godina, počevši sa skandalom s britanskom tvrtkom Cambridge Analytica, vezano uz zaštitu korisničkih podataka. Tvrtka je od tada, ali i nakon uvođenja europske direktive o obradi osobnih podataka (GDPR), unaprijedila brojne postavke o privatnosti.