Italija planira uvesti poticaje za kupnju automobila. Žele odvratiti kupce od jeftinijih kineskih modela

Novi poticaji za kupnju automobila uzimali bi u obzir emisiju ugljika u procesu proizvodnje i distribucije

An operator works at the assembly workshop of the Stellantis cars' factory in Hordain, northern France on October 27, 2022. The Stellantis group, born from the merger of PSA and Fiat-Chrysler, will launch the mass production of hydrogen-powered commercial vehicles in its factory located in Hordain, northern France, the carmaker's CEO, Carlos Tavares, announced on October 27, 2022. (Photo by Sameer Al-DOUMY / AFP)
FOTO: AFP

Italija razmatra nove poticaje za kupnju automobila koji bi uzimali u obzir emisiju ugljika u procesu proizvodnje i distribucije, izjavili su upućeni izvori, dodajući da bi mjere trebale zaštititi talijanske kompanije od jeftine kineske konkurencije.

Poticaji bi mogli odvratiti Talijane od kupnje električnih automobila proizvedenih u Kini i popularnih u Europi zahvaljujući nižim cijenama, a slijedili bi francuski model. Rim drži da je francuski okvir poticaja “razuman” i razmatra takvu opciju, rekao je jedan od izvora u ponedjeljak. Italija je zainteresirana za francuski pristup, potvrdio je drugi izvor.

Kriteriji za dodjelu poticaja obično se temelje na emisiji vozila, a Francuska planira dodjeljivati bodove prema količini energije potrošene u proizvodnji njihovih materijala te u montaži i transportu do tržišta, kao i prema vrsti baterija.

Navedeni kriteriji vjerojatno će diskvalificirati kineske automobile

Propisi o tržišnom natjecanju u EU ne dopuštaju preferiranje domaćih proizvođača, ali francuski kriteriji vjerojatno će diskvalificirati kineske automobile iz programa poticaja budući da kineska industrija uglavnom koristi struju iz termoelektrana na ugljen i doprema automobile brodom.

Pariz tvrdi da su kriteriji u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO) koja, kako tvrdi, dopušta izuzetke zbog zdravstvenih i ekoloških razloga. Rim želi sastaviti široki, dugoročni plan za domaću automobilsku industriju u dogovoru s relevantnim tvrtkama, uključujući proizvođača Fiata Stellantisa, kako bi vratio proizvodnju na nekadašnjih milijun vozila godišnje.

Razgovori uključuju i nove poticaje i očekuje se da će trajati do kraja godine. Ministar industrije Adolfo Urso rekao je u rujnu da su Talijani iskoristili 80 posto poticaja za kupnju vozila proizvedenih u inozemstvu i da bi izmjena okvira poticaja trebala podržati prijelaz na ekološki prihvatljivija vozila i domaću proizvodnju automobila.