Izgleda da glavni terminal na aerodromu u Kuala Lumpuru tone (nakon što su u njega uložili milijardu dolara)

Cijena ulaganja je napuhana dvostruko, a sad je u pitanju prijevoz 15 milijardi putnika

Milijardu dolara vrijedan terminal Međunarodnog aerodroma u Kuala Lumpuru tone. Na stajankama se pojavljuju pukotine kroz koje prodire voda. Avioni voze kroz mala jezera vode.

Grupa AirAsia Bhd, novi najveći korisnik terminala, upozorava da voda na stajankama može odgoditi letove, oštetiti gume na kotačima aviona i općenito smanjiti sigurnost. Zatražili su od malezijske Vlade da riješi problem, objavio je Bloomberg. AirAsia je grupa aviokompanija koja preko tog terminala prevozi 15,2 milijarde putnika godišnje i prema podacima tvrtke Malaysia Airports, stvara 87 posto prometa na aerodromu.

Jedan od najvećih malezijskih projekata

Klia2

Među aviokompanijama koje koriste terminal su Tiger Airways Holdings, Cebu Air, Malindo Air i Lion Mentari Airlines.

Terminal, poznat kao klia2, otvoren je kao jedan od najvećih državnih projekata, u svibnju 2014. Troškovi investicije su s početnih 446 milijuna dolara narasli na preko milijardu dolara.

Nisu htjeli prijeći na terminal jer je bio nesiguran

AirAsia tada nije htjela preći na terminal jer nisu bili sigurni da će tamo moći normalno i sigurno obavljati letove. Prešli su tek kad im je Vlada rekla da obustavlja sve usluge na starom terminalu za low-cost letove.

Tonući terminal novi je udarac za imidž malezijskog komercijalnog zrakoplovstva, koje se nije oporavilo od nestanka aviona na letu MH370 u ožujku 2014. i rušenja drugog aviona u Ukrajini prošlog srpnja.

Infrastruktura puca zbog brzog i divljeg razvoja

Vlada i čelnici malezijske zrakoplovne industrije nisu uvjerili ljude da se mogu nositi s osnovnim problemima sigurnosti, a posebno da se mogu nositi s globalnom konkurencijom.

Ministarstvo transporta osnovalo je posebno revizijsko tijelo koje će napraviti izvještaj o problemima na terminalu u Kuala Lumpuru. Za posljedice će odgovarati kompanija Malaysia Airports.

U Indoneziji, Kini, Japanu i ostatku azije, vlade dosta agresivno ulažu u povećanje standarda u civilnom zrakoplovstvu, kako bi povećale globalnu konkurentnost. Ulažu se milijarde, dijele se unosni poslovi, projekti su izuzetno zahtjevni, rokovi su kratki a procedure često netransparnente. Ubrzani razvoj infrastrukture, kažu stručnjaci, nužno će dovesti do novih problema, sličnih ovima s terminalom u Kuala Lumpuru.