Izgleda da su Disney, Netflix i još neki medijski giganti ozbiljno bijesni; udružuju se i zajedno kreću na pirate

30 kompanija borit će se protiv piratizacije, kažu da su izgubili 1,2 bilijuna dolara

Trideset medijskih giganta, poput Disneyja, Netflixa i Amazona, udružilo se u koaliciju kako bi se zajedno borili protiv pirata. Plan im je redovito pretraživati internet u potrazi za ukradenim sadržajem, a potom surađivati s vlastima kako bi se odgovorne uhvatilo.

Kažu da je razlog činjenica što su prošle godine piratske stranice zabilježile više od 21,4 milijarde posjeta, no čini se kako im je zadnji poticaj bio nedavni leak, odnosno krađa još uvijek neobjavljene sezone Netflixove serije Orange is the New Black, za koju su hakeri tražili otkupninu. Prošli mjesec se i Disney našao u sličnoj situaciji kada su hakeri tražili otkupninu za ukradeni peti nastavak Pirata s Kariba.

Skinuto 5,4 milijarde filmova i serija

Novoosnovano udruženje za suzbijanje piratizacije najviše ipak smeta što se nove serije i filmovi gotovo redovito mogu pronaći na piratskim web stranicama već par sati nakon što su emitirani. Prošle godine je skinuto 5,4 milijarde filmova i serija namijenjenih za prime time. Umjesto pojedinačnih napora kompanija da nešto poduzmu, sada pirate namjeravaju napadati udruženi.

Udruženje bi tako trebalo biti zajednička platforma u kojoj će sudjelovati svi veći distributeri i medijske kuće, iako s konkretnim potezima još nisu izašli u javnost. Među njima se nalaze i filmski studiji poput Disneyja, Warner Brothersa i Constantin filma, ali i platforme za digitalnu on demand distribuciju poput Hulua i Netflixa.

Gubici veći od 1,2 bilijuna dolara

Tvrde da su imali gubitke veće od 1,2 bilijuna (dakle, ne milijardi) dolara, što je velik udarac za industriju koja zapošljava 5,5 milijuna ljudi. Među ostalim argumentima navode da će se ovim potezom baviti i zaštitom potrošača.

Tvrde da su mnogi piratizirani sadržaji sadržavali i štetan softver, koji je onima koji skidaju taj sadržaj mogao zadati mnogo problema. Medijske kompanije idu toliko daleko otišli da tvrde da su mnogi bili žrtve krađa identiteta i novaca. Osobnu podršku projektu su dali i mnogi šefovi tih medijskih kompanija.