Izgleda da Google drastično mijenja plan za svoje samovozeće aute. Navodno su sasvim odustali od ideje da ih rade sami

Radit će samo autonomne sustave za druge brendove automobila

Osnivači Nuro.ai radili su na Google samovozećem autu
FOTO: Flickr

Googleov plan za stvaranje vlastite futurističke flote samovozećih automobila stavljen je na led, a kompanija svoj fokus prebacuje na razvoj konvencionalnih automobila. Razvijat će ih u partnerstvu s tradicionalnim proizvođačima, tako da će auti, uz samovozeću tehnologiju, imati i klasične mehanizme za upravljanje, saznaje The Information.

Cilj im je da Googleova flota do kraja 2017. postane svojevrsna online robotizirana taksi usluga, nešto slično Uberu. U tu svrhu, Google i Fiat Chrysler još su u svibnju najavili partnerstvo za razvoj stotinjak samovozećih hibridnih jednovolumena Pacifica, a Google je bio u pregovorima s još nekim proizvođačima, uključujući i Ford. Sergio Marchionne tada je izjavio: “BIlo bi vrlo naivno da mislim da sam ja jedini tip na planeti koji priča s Googleom. Ako te Google zove, javiš se.”

Izdvajaju Chauffer u zasebnu kompaniju

Ipak, novi Googleov plan očita je potvrda da je došlo do ozbiljnih promjena u okruženju. Jedan od najjačih inženjera u području području razvoja autonomnih automobila, Chris Urmson, Google je napustio još ljetos, a Re/Code piše da će on pokrenuti vlastitu firmu za samovozeće aute.

Googleova divizija samovozećih automobila, nazvana Chauffer, koja trenutno posluje u okviru Googlevog X odjela, trebala bi se, bez obzira na najavljenu promjenu plana, odvojiti u zasebnu firmu koja će poslovati samostalno, u okviru holdinga Alphabet.

Iza odluke o pivotiranju navodno stoje izvršni direktor Alphabeta Larry Page i financijska direktorica Ruth Porat. Njih su dvoje, naime, zaključili da bi postojeći plan razvoja potpuno novog automobila bez upravljača bio nepraktičan. Google na medijske upit nije odgovarao, a novi će plan razvoja samovozeće tehnologije uskoro podijeliti s javnosti.

Primat u komercijalizaciji preuzeo Uber

Google već godinama radi na razvoju samovozećih automobila. U studenom su na cestama imali 35 prototipa Koale, koja se počela testirati sredinom prošle godine, i 24 testna Lexus SUV-a. No, testiranja Koale (mali auto koji izgleda kao čudni križanac Smarta i Nissan Micre) po cestama kalifornijskog Mountain Viewa traju već duže vrijeme, ali bez značajnijeg pomaka.

Nakon što je Google nedvojbeno bio pionir u razvoju tehnologije samovozećih auta, primat u komercijalizaciji tehnologije u posljednje je vrijeme preuzeo Uber. Krenuo je s testiranjem autonomnih automobila po ulicama Pittsburgha, koji će biti na raspolaganju korisnicima Ubera. A sa samovozećim kamionom Volvo izveo je i prvu dostavu 50 tisuća limenki Budweisera u Colorado Springs u državi Kolorado. Uber je, naime, kupio kompaniju Otto koja se bavi razvojem samovozećih kamiona.