Jack Dorsey sutra objavljuje prve rezultate Twittera otkad on vodi kompaniju (i to neće biti veselo)
Twitter je oglašivačima preskup, ima premalo korisnika i presporo se mijenja
Štošta se promijenilo od zadnje objave Twiterovih poslovnih rezultata u srpnju. Suosnivač Jack Dorsey vratio se na čelo kompanije, na mjestu izvršnog predsjednika zaposlili su čovjeka koji je Google pretvorio u profitabilnu kompaniju, lansirali su novi proizvod Moments i u legendarnom Dorseyevom memorandumu najavili otkaze za 8 posto svojih zaposlenika u svijetu, dvije stvari koje su ulagači od prethodne uprave na čelu s Dickom Costolom dosta dugo tražili. Ne manje važno, pokazali su da su otvoreni za sve kad su uveli neograničen broj znakova u privatnim porukama.
Sutra nakon što se zatvore burze, Twitter objavljuje rezultate za treći kvartal fiskalne godine u SAD-u. Evo što očekuju analitičari i komentatori:
1. Zarada po dionici
Analitičari koje je anketirao FactSet očekuju da će Twitter objaviti zaradu od 5 centri po dionici, dok Estimize, platforma za crowdsourcanje procjena, cilja na 6 centri po dionici.
2. Prodaja
Većina komentatora očekuje prihode od prodaje od 559.8 milijuna dolara, u trećem kvartalu lani Twitter je prijavio prihode od 361.3 milijuna dolara. Estimize je stao na 561.2 milijuna dolara.
3. Prihodi i profit
Earnings Preview: Twitter Q3 2015 $TWTR https://t.co/qR6nIAJZSE pic.twitter.com/B5iioAGbTq
— Selerity (@Selerity) October 23, 2015
Twitter je 13. lisotpada najavio da će prihodi i EBIDTA za treći kvartal biti na razini ili iznad gornje granice prethodnih prognoza. To znači od 545 milijuna dolara do 560 milijuna dolara prihoda i 110 milijuna dolara do 115 miljuna dolara profita.
4. Utjecaj rezultata na cijenu dionice
Vrijednost dionica Twittera zadnja je tri mjeseca pala 17 posto, pad je bio bitno žešći pod prosjeka S&P 500 od 2 posto. Kao i druge tehnološke dionice, jako ih je pogodila korekcija tržišta u kolovozu, kad su po prvi pale ispod cijene koju su imale na dan izlaska na burzu.
Pachter Expects Twitter Shares To Sell-Off Following Q3 Report, Notes 'MAUs To Disappoint Again':
Sha… https://t.co/rsomwwdCR2 $twtr— Regular Soap Kills The Virus (@Siegefire) October 19, 2015
Drugi važan faktor bile su turbulencije u upravi kompanije, koje su se smirile kad je 5. listopada za izvršnog direktora imenovan Jack Dorsey. U zadnjih mjesec dana cijena dionice Twittera narasla je 14 posto.Unatoč niskim očekivanjima, očekuje se da će Twitter imati relativno jak četvrti kvartal pa analitičari ulagačima uglavnom poručuju da je prerano da dignu ruke od kompanije, iako su mnogi to već učinili. Neki, pak, upozoravaju da bi nakon objave rezultata moglo doći do prave rasprodaje
5. Utjecaj Jacka Dorseya
Jack Dorsey in the spotlight as Twitter readies for Q3 results: This week we get a read on a few soc… https://t.co/QrGeWGcseP via yahoo
— M!KES 🐱 (@Michael_Coombes) October 26, 2015
Rezultate za prethodni kvartal Dorsey je predstavljao kao privremeni izvršni direktor, ovo su prvi koje objavljuje kao stalni. Usto, on je izvršni direktor svoje kompanije Square. Nakon prošlog izvještaja dobio je negativne prognoze prihoda i razvoja platforme.
6. Utjecaj broja mjesečnih korisnika
"Twitter made no mention of user metrics in its pre-announcement, which may be seen as a negative." https://t.co/ofL3YMDuPk
— Investors.com (@IBDinvestors) October 24, 2015
Dorseyevo imenovanje analitičari smatraju pozitivnom promjenom, ali Twitter se još muči jer ne može proširiti korisničku bazu, nema uvjerljivih planova dugoročne monetizacije i presporo uvodi promjene. Ulagači će se sutra najviše fokusirati na broj mjesečnih korisnika. Analitičari očekuju da će te brojke biti slabe i misle da će Dorsey za četvrti kvartal postaviti suzdržana očekivanja kako bi ih nova uprava mogla nadmašiti.
7. Veliki problem s oglasima
Nedavno su najavili i testiranje reklama kroz sponzorirane objave na Moments, kako novog kanala prihoda. Ali Morgan Stanley je 21. listopada ulagačima poslao bilješku u kojoj tvrdi da je Twitter “dostigao plafon u broju oglasa” što znači da će im efikasnost uskoro početi padati. Upozorili su i na skupoću oglasa, kažu da Twitter doseg od 1000 korisnika naplaćuje 13 posto skuplje od Facebooka.