Jedan kineski startup pustio je u prodaju svoj prvi električni automobil; ljudi su uzbuđeni jer je jeftiniji od ostalih

Okej, još uvijek je 'jeftin' pretjerana riječ, ali u odnosu na, recimo, Teslu sasvim je prihvatljiv

ZADNJA IZMJENA: Dec 17, 2017
Foto: NIO

Kineski startup, proizvođač električnih automobila NIO u prodaju je pustio svoj prvi model otkako je kompanija osnovana prije tri godine. Njihov model ES8 na jednom punjenju može prevaliti 500 kilometara, a košta 448.000 yuana, odnosno, 67.783 dolara. Upravo je ta cijena najveća komparativna prednost kineskog električnog automobila, s obzirom na cijene konkurencije.

Za usporedbu, Teslin Model X prodaje je se za gotovo dvostruko veću cijenu od 836.000 yuana, ili nešto više 126.000 dolara.”Elektrifikacija automobila velika je prilika za nas. Cilj nam je učiniti punjenje jednostavnije od punjenja klasičnih automobila”, rekao je osnivač kompanije William Li, piše Bloomberg. Nakon što su podigli milijardu dolara investicija koje je predvodio Tencent Holdings Ltd., NIO se sada sprema za sljedeću fazu rasta na najvećem tržištu električnih automobila na svijetu. Osim s Teslom, kompanija se na kineskom tržištu natječe s domaćim rivalima poput BYD Co.-a, te globalnim gigantima poput VW-a i GM-a.

Moći će se napuniti kroz tri minute

NIO, koji se u ranijim fazama kompanije zvao NextEV, samo je jedan od nekoliko kineskih startupa nastalih nakon vladinih poticaja za proizvođače automobila na alternativne pogone, s ciljem smanjivanja ovisnosti o stranoj nafti. U ES8 stane 7 ljudi, a brzinu od 100 kilometara dostiže za 4,4 sekunde, tvrde u kompaniji. Budući vlasnici automobila svoja će vozila moći napajati zamjenom baterija na posebnim postajama, a taj bi proces trebao trajati samo tri minute

Osim toga, automobil je opremljen sustavom umjetne inteligencije pod imenom NOMI, koji regulira različite funkcije, od kontrole temperature u automobilu, fotografiranja i komunikacije s vozačem. NIO planira izgraditi nešto više od 1100 stanica za zamjenu baterija u Kini do 2020. godine. Li tvrdi da se jedna takva stanica može montirati u jednom danu.

Jerko Mihaljević
Telegram autor
575 članaka Više o autoru