Kako fora. Ovi dečki iz Zagreba i Rijeke razvili su naprednog školskog robota za svjetska tržišta

Startup STEMI preko Funderbeaama skuplja 300.000 eura za širenje na druga tržišta

STEMI, zagrebačko-riječki startup nedavno je pokrenuo crowdfunding kampanju na crowd-investing platformi Funderbeam SEE. Cilj im je prikupiti minimalno 300.000 eura, koje će, kako nam priča osnivač Marin Trošelj, iskoristiti na skaliranje i osvajanje globalnog edukativnog tržišta. STEMI je paukoliki robotić sa šest nogu, pomoću kojeg mladi mogu razvijati praktične vještine primjenjive u modernoj industriji, poput 3D modeliranja i razvijanja aplikacija, ali i programiranja mikrokontrolera.

Poslovni model temelji se na pretplatama, a u testnoj fazi imao je, kažu, odlične rezultate. “Tijekom ljeta smo s partnerom razvili program za srednje škole, a u manje od mjesec dana smo samo usmenom predajom uspjeli prodati 20 licenci u Americi. Shvatili smo da na tržištu postoji jako velika rupa i potencijal, pa smo se fokusirali na zahvaćanje te rupe u tržištu. Krenuli smo s fundraisingom i seed rundama, ne samo da zahvatimo tržište u Americi, već i da STEMI možemo skalirati i primijeniti u Europi”, kaže Trošelj za Telegram.

Mijenja način na koji se uči u školama

STEMI je svoj veći uspjeh imao pri predstavljanju na sajmu CES početkom 2017. godine, pa su se krajem 2017. godine fokusirali na daljnji hardverski i softverski razvoj robota i optimizaciju proizvodnje. Na koncu su uspjeli napraviti robotić koji se može masovno proizvoditi.

Trošelj s timom koji razvija STEMI STEMI

Poanta STEMI-ja je da on mijenja način na koji se uči i radi u školama. “Naš proizvod je jednostavno rješenje koje učenike uči naprednijim znanjima kakva će im trebati kada će se zapošljavati u tehnološkoj industriji ili kada budu išli na neke od STEM fakulteta”, tumači Trošelj. Ideja je radikalno smanjiti vrijeme potrebno da se znanja i tehnologije iz industrije preliju u obrazovni sustav, bez stvaranja rupa u znanju. Djeca jednostavno uče relevantne stvari koje će im trebati u životu.

Prvi program koji su razvili bio je iz područja biorobotike, a škole dobivaju cijelo hardversko i softversko rješenje. “Mi radimo trening za nastavni kadar koji će izvoditi taj program. U sklopu njega dolazi i cijeli jedan školski kurikulum i nastavni materijal sa 100 do 150 sati nastave, u kojem je svaki sat nastave pripremljen. Stoga, učitelj ne mora trošiti svoje vrijeme na smišljavanje sata, već će samo pratiti materijale i izvoditi sat. Imamo prezentacije, vodič za učitelje i materijale za učenike, dakle sve što treba za jedan školski sat. Implementacija je iznimno jednostavna”, kaže Trošelj.

S kampanjom su za sada jako zadovoljni

Cilj kampanje je skupiti 300.000 eura, a STEMI je za sada skupio 214.000 eura, s čim je Trošelj, budući da skupljaju novce u blagdansko vrijeme, vrlo zadovoljan. S tim sredstvima, imaju tri cilja.

“Prvi je razvoj proizvoda, odnosno pojačavanje tima i usavršavanje temeljnog proizvoda. Druga je gradnja baze korisnika, odnosno nuđenja testnih licenci nakon čijeg isteka škole s nama mogu potpisati licence za korištenje. Želimo to što smo postigli u Americi pokušati primijeniti i na drugim tržištima poput Europe, što nam je ustvari i cilj ove runde financiranja. Dokazali smo da poslovni model funkcionira u Americi, a sada moramo dokazati skalabilnost na različitim tržištima”, kaže Trošelj.

Funderbeam nije klasični crowdfunding servis na kojem se skuplja novac. Ljudi za novac koji investiraju dobivaju i udio u kompaniji. S tim udjelima može se trgovati unutar Funderbeama kao da se radi o burzi. “Ako vi sada investirate 1000 eura, dobit ćete tokene koje možete postaviti na burzu za 1500 eura. Već unutar par mjeseci možete ih prodati i zaraditi nešto. Dakle nije tipično investiranje u startupe gdje se čeka da kompanija postane uspješna i počne isplaćivati dividende kroz primjerice pet godina. Vi svoj udio možete odmah prodavati, po uvjetima kojima želite”, objasnio je Trošelj.