FOTO: Vjekoslav Skledar/Telegram

Kako je ovaj tim u samo 10 mjeseci stvorio prvo potpuno digitalno osiguranje vozila u Hrvatskoj

Pričali smo s dijelom tima koji je razvijao LAQO osiguranje

Kako je ovaj tim u samo 10 mjeseci stvorio prvo potpuno digitalno osiguranje vozila u Hrvatskoj

Pričali smo s dijelom tima koji je razvijao LAQO osiguranje

FOTO: Vjekoslav Skledar/Telegram

Na hrvatskom se tržištu pojavilo prvo posve digitalno osiguranje vozila – LAQO. No, što znači posve digitalno? S LAQO osiguranjem više nije potrebno čekati u redovima ili odlaziti na šalter s hrpom papira kako bi se ugovorilo obvezno i kasko autoosiguranje. Dovoljno je otvoriti internetske stranice LAQO osiguranja, unijeti registracijsku oznaku automobila, a sustav dalje sam odrađuje sve. Nakon unosa osnovnih podataka o kupcu, kao i načina plaćanja, polica osiguranja je spremna i automobil je osiguran. Njihova mobilna aplikacija potom služi za pregled dokumenata i prijavu šteta.

O tome kako je LAQO, novi brend Croatia osiguranja, razvijen u manje od godinu dana ispričali su nam produkt owner Marijana Dumančić, voditeljica razvoja proizvoda i preuzimanja rizika Marijana Vižintin, ekspert za upravljanje naknadama šteta Mirela Duvnjak, voditelj digitalnog razvoja Marko Sajko i manager marketinških komunikacija Lana Suša.

Okupili su ljude iz različitih sektora

“Na tržištu je postojala potreba za digitalnim osiguranjem, ponajviše zbog toga što insuretech u Hrvatskoj nije bio toliko jak i razvijen. Ideja je bila pokrenuti 100 posto hrvatski proizvod od samog početka, okupiti ljude iz različitih sektora i stvorili nešto što do sada kod nas nije postojalo. LAQO je napravljen u samo deset mjeseci na što smo jako ponosni”, nastavlja Suša.

U tih desetak mjeseci, uspjeli su okupiti tim ljudi koji je svaki svojim dijelom, ekspertizom i znanjem doprinio razvoju ovog digitalnog osiguranja. “Kroz godine koje radimo u osiguranju, primijetili smo neke stvari koje su nam se možda činile nedovoljno efikasnima za klijente. Dobili smo priliku napraviti nešto o čemu smo dugo razmišljali, pa smo tu ideju podigli na jednu novu stepenicu. Razvili smo potpuno digitalni proces koji funkcionira bez ikakvog ljudskog faktora i interakcije, osim naravno, klijentove”, nadovezuje se Sajko.

S dijelom tima zadužen za razvoj LAQO osiguranja pričali smo u njihovim uredima u Zagrepčanki Vjekoslav Skledar/Telegram

Cilj je bio stvoriti sveobuhvatno rješenje

Kako pričaju, primijetili su da sve više ljudi prelazi na digitalne proizvode i da za takve ljude, koji su digitalniji od drugih, jednostavno ne postoji sveobuhvatno digitalno rješenje za auto osiguranja. Ipak, naglašavaju da je LAQO proizvod koji je konstantno u razvoju. “LAQO stalno nadograđujemo i on će u budućnosti biti jedan od naših odgovora na tržišne potrebe. Nadograđivat ćemo mu funkcije u budućnosti, a širiti ćemo mu i ponudu proizvoda”, kaže Duvnjak.

Za sada su u ponudi samo automobilska osiguranja, pa nas je zanimalo kako su se upravo odlučili za njih kao prvi korak. “S obzirom na to da je automobilsko osiguranje obvezno, nekako smo tu uvidjeli i najveću nišu na tržištu”, zaključuje Duvnjak.

Na razvoju je radilo pedesetak ljudi

Na samom razvoju rješenja sudjelovalo je pedesetak ljudi. “Možemo reći da je LAQO spoj iskusnih snaga iz Croatia osiguranja s ekspertizom koja se stjecala godinama, te naše ekipe koja je došla izvana, s nekim možemo reći, jačim digitalnim backgroundom. Zajedno smo u toj sinergiji uspjeli napraviti sjajnu priču”, priča Suša. Tako je gotovo cijeli proizvod napravljen in house, dok su za neke stvari, poput izrade mobilne aplikacije, surađivali s vanjskom agencijom.

Kao bitnu stvar kroz cijeli naš razgovor, ekipa iz LAQO osiguranja isticala je što su uspjeli jednu industriju, koja se izvana percipira kao tradicionalna, nekako pomladiti i osvježiti. “Postoji čak i nekakva negativna konotacija o osiguranju, a osiguranje je ustvari jedan vrlo plemenit posao. Croatia osiguranje je nastala kao građanski ceh koji je htio zaštititi svoju imovinu i zaštititi svoja građanska prava. Cijela naša ideja bila je vratiti se takvoj pozitivnoj percepciji”, nastavlja Suša.

Tim čini ‘šarolika ekipa’

LAQO tim sebe opisuje kao “šaroliku ekipu”, od kojih su mnogi dugovječni članovi, poput Sajka koji u Croatia osiguranju radi više od deset godina. Krenuo je kao član tima zadužen za razvoj prvog webshopa Croatia osiguranja, koji je u međuvremenu postao sektor za digitalni razvoj. “LAQO ustvari nije ništa novo za mene. Od početka sam radio na digitalnim proizvodima u Croatia osiguranju, a ovo je samo nastavak”, priča Sajko.

Desetak godina u Croatia osiguranju ima i Marijana Vižintin, voditeljica razvoja proizvoda i preuzimanja rizika. “Od početka radim za Croatiju. Godinama sam bila aktuar, a onda sam prešla u proizvode i meni je ovo tek prva etapa velikog projekta. Mirela i ja smo tu zapravo iz projekta novog corea Croatia osiguranja, čija je prva faza uvođenje LAQO osiguranja. Sada idemo na sljedeće faze tijekom koje nastavljamo s procesom digitalizacije. No, LAQO ostavljamo u sigurnim rukama”, kaže Vižintin.

Sinergija iskustva i novog razmišljanja

Duvnjak u osiguranjima ima ukupno 18 godina radnog iskustva. Priča kako je gotovo cijelu karijeru radila u štetama, dok je neko vrijeme radila i u IT industriji. “Imala sam priliku sudjelovati u razvoju core rješenja i u drugim osiguravajućim društvima, što je jedan od razloga zašto sam angažirana u ovom projektu. Imam dugogodišnje iskustvo rada u štetama i procesima, pa me to dovelo u LAQO”, priča.

Za razliku od njih, Dumančić je došla u LAQO prije četiri mjeseca iz jednog telekoma, gdje je radila u marketingu. “Ja sam jedna od najsvježijih u timu, stoga je ovo za mene definitivno novo iskustvo. Nikada nisam radila u osiguranjima, za njih sam zaista mislila da su tradicionalna industrija. Uz LAQO sam puno naučila o osiguranjima i shvatila neke načine na koje se može pojednostaviti. Ako je meni jasno, onda je jasno bilo kome”, kaže. Sajko se nadovezao, pa je rekao kako su i njemu trebale godine da pohvata sve pojmove. “Tako je i meni bilo. Kada dođeš s kolegama na sastanak, a na kraju izađeš s hrpom pitanja o tome što znači koja kratica ili pojam”, zaključuje Dumančić.

Suša je u LAQO došla prije šest mjeseci, nakon što je radila u Varšavi kao brand manager Coca-Cole. “To je bilo potpuno drugačije iskustvo, s obzirom na to da je cijela industrija i priroda prodaje posve različita. Meni je to bila velika promjena, pa sam se, kao i svi drugi, morala prilagoditi. Prije toga sam radila u jednoj digitalnoj agenciji, stoga u marketingu imam ukupno sedam godina iskustva”, kaže Suša.

Razvoj su završili za samo deset mjeseci, na što su posebno ponosni Vjekoslav Skledar/Telegram

Promicanje digitalizacije i demistificiranje osiguranja

“Zadovoljstvo mi je bilo vidjeti da su korisnici prihvatili LAQO, jer to znači da smo napravili nešto u čemu ljudi zaista vide neku prednost. Istovremeno bi to značilo da bi ljudi i u nekim drugim stvarima mogli očekivati bolja rješenja. Dakle, ako se ova industrija, koja se percipira kao inertna i tradicionalna može promijeniti, to bi značilo da nam se i druge stvari u životu mogu poboljšati. Htjeli bismo ustvari biti jedan dobar primjer digitalizacije tradicionalnih stvari”, nadovezao se Sajko.

Jedan od ciljeva im je i demistifikacija osiguranja. U LAQO osiguranju shvaćaju da se autoosiguranje često smatra kao nešto što je nametnuto i nerazumljivo. “Jednostavno, kada ljudi proizvod bolje razumiju, lakše ga prihvaćaju. Bez obzira na to koliko ugovaranje autoosiguranja nije strašno, pitanje je koliko je korisnik svjestan toga što je ustvari kupio. Na ovaj način približavamo se ljudima i simplificiramo osiguranja tako da ih može razumjeti bilo tko, bez obzira na godine, stupanj obrazovanja i neki background koji ima”, tvrdi Dumančić.

Prvi kontakt s kupcima je njihova internetska stranica, koja je koncipirana tako da se koristi jednostavnim jezikom s većim brojem slikovitih objašnjenja. “U nekim dijelovima koristimo se čak i humorom. Nastojimo obrazložiti sve temeljne pojmove koji se koriste i koji se tiču sklapanja osiguranja i obrada šteta. U našim analizama i istraživanjima direktno smo razgovarali s korisnicima. Pitali smo ih razumiju li što znači pojedina riječ ili pojam, što su za njih problemi i kako im možemo pomoći. Tako smo prikupljali informacije koje smo mogli pretočiti u rješenje kakvo sada imamo”, nadovezala se Duvnjak.

LAQO tim je ustvari sinergija tradicionalnih snaga iz Croatia Osiguranja i novog načina razmišljanja
Vjekoslav Skledar/Telegram

LAQO tim je ustvari sinergija tradicionalnih snaga iz Croatia osiguranja i novog načina razmišljanja

Istraživanje tržišta kao bitan faktor razvoja

Priupitani oko toga kako su točno razvijali LAQO, odgovaraju kako je upravo istraživanje tržišta bio bitan faktora razvoja. “Imali smo dosta etnografski pristup. Pričali smo s preko 50 ljudi u intervjuima kako bismo vidjeli kakav proizvod uopće trebamo stvoriti. Mislim da smo ukupno pričali s više od 4000 ljudi o apsolutno svemu, od proizvoda do procesa, od toga što bi trebalo biti jednostavnije, te kakav bi marketing bio adekvatan. Kroz fokus grupe je prošlo barem 200 ili 300 ljudi”, tumači Suša.

Ne zaboravimo, sve su to uspjeli napraviti u uvjetima pandemije i lockdowna. Iza njih su mnoge neprospavane noći i tisuće sati provedenih na video pozivima, ali, kažu, isplatilo se. Kao i u svakom procesu, susreli su se s brojnim izazovima, od kojih je jedan od najvećih bio kako spojiti sve stavke u jedan kompletan proizvod.

“Za klijenta se LAQO možda čini jednostavnim, dok u pozadini radi popriličan broj partnera koji pružaju određene usluge, poput Centra za vozila Hrvatske, Hrvatskog ureda za osiguranje, partnera za štete i slično. Također, koristimo i mnoga rješenja kao što su FROPS, AudaSmart i Inscope, koji proces čine digitalnijim i jednostavnijim. Dakle, sve te ideje spojiti i posložiti ih u neki proces koji će zaista funkcionirati, nije bila mala stvar. Unatoč svim izazovima, nismo se predali. Na kraju smo uspjeli i lansirali LAQO”, s ponosom zaključuje Sajko.

U samo dva mjeseca nakon lansiranja LAQO je postigao odlične rezultate, a neprestano dobivaju i reakcije zadovoljnih kupaca. Upravo to im je, kažu, najveća nagrada koju su mogli dobiti.