Kina ima ambiciozan plan; do 2030. broj električnih auta sa sadašnjih dva posto, misle povećati na sto posto

Regulacije u Kini postaju sve strože pa se lokalni proizvođači spremaju na velike investicije

FOTO: Anthony Kendall/Flickr

Kina od svojih većih proizvođača automobila, koji godišnje proizvodu više od 30.000 vozila, zahtijeva da do 2019. godine minimalno deset posto tih automobila budu električni. Za 2020. godinu još su malo povećali svoje zahtjeve, pa tada očekuju da ih 12 posto budu električni automobili. Proizvođači koji ne uspiju zadovoljiti norme, morat će kupovati ekološke kredite za smanjenje zagađenja ili platiti kazne.

U odnosu na ukupni dio kineskih automobila na tamošnjim prometnicama, ovaj 12-postotni udio električnih auta, koji zahtijevaju do 2020., je 4 do 5 posto ukupne godišnje prodaje automobila u Kini. Kineska vlada postrožuje svoje odredbe, pa se tako očekuje da će do 2030. godine od svojih proizviđača zahtijevati stopostotnu proizvodnju električnih auta. Njemački Volkswagen, koji u Kini prodaje više vozila nego u Europi, tvrdi da će do 2025. godine ponuditi preko 30 električnih modela. No, kažu da prva vozila stižu u prodaju 2020. godine.

Kineski proizvođači sve jači

U realnim brojkama, Kina do 2020. zahtijeva minimalnu prodaju od dva milijuna, a do 2025. žele da to bude sedam milijuna eketričnih auta. Time bi električna vozila, krajem 2025., imala udio od 20 posto. Kineski proizvođači su, inače, u uzletu, pa tako BAIC koji svoja vozila sklapa u Veracruzu u Meksiku, planira početkom 2018. izvoziti svoja vozila iz Meksika u Sjedinjene Američke Države i Kanadu.

CEO BAIC-a Yang Nanhua rekao je prije nekoliko dana kako ne planiraju odustati od svog izvoznog plana, osim ako se nešto dramatično ne dogodi u vezi sa Sjevernoameričkim sporazumom o slobodnoj trgovini (NAFTA). BAIC planira 2018. godine započeti proizvodnju četiriju novih modela za tržište Sjeverne Amerike, od kojih je jedan električno vozilo s dometom od 200 km.

Investicije deset puta veće od godišnjih prihoda

Kinezi su prošli mjesec kupili ukupno 66.000 električnih vozila, što je četiri puta više nego u Americi. U rujnu, globalno je prodano ukupno 123.000 električnih auta, pa ako brojke budu slične i za listopad, ispast će da se polovica električnih vozila na globalnoj razini prodaje u Kini. Gledajući postotke, prodaja električnih vozila u Kini iznosi 2 posto od ukupne prodaje automobila, dok u Americi iznosi samo 1 posto.

Jedan od većih kineskih proizvođača vozila BYD nedavno je predstavio svoj ambiciozni plan. Do 2025. godine planiraju stvoriti novu nisko-energetsku korporaciju vrijednu bilijun kineskih juana (151 milijardu dolara), što je preko 10 puta njihovog prošlogodišnjeg prihoda. Tim ulaganjem planiraju stvoriti novi proizvodni lanac, koji će im omogućiti brži razvoj u sljedećih osam godina. BYD do 2025. godine također planira povećati svoj godišnji prihod na bilijun juana.