Kineski Baidu donio je odluku koja bi mogla ozbiljno ubrzati razvoj industrije samovozećih auta

Odlučili su, sa svima zainteresiranima, besplatno podijeliti svoj software

Baidov električni auto
FOTO: Baidu/YouTube/Screenshot

Baidu, jedna od najvećih tehnoloških kineskih kompanija, prošlog je utorka objavila kako će svima dati na korištenje njihov software za samovozeći automobil, kako bi se ta tehnologija razvila što brže, i što kvalitetnije. Kompanija planira na tržište uvesti seriju automobila za kolektivno korištenje (takozvani shuttle service) 2018. godine, dok bi ovi autonomni automobili kojima ne treba vozač na tržište trebali stići 2021. godine.

Ove vijesti se neće svidjeti Tesli, proizvođaču električnog automobila, jer je ta američka kompanija u planovima za ekspanziju na kinesko tržište, gdje su namjeravali uvesti upravo ovo na čemu Baidu radi, autonomni automobil. Tržište električnih automobila u Kini već nekoliko godina raste, a zbog ogromnih problema sa zagađenjem zraka, očekuje se da će vlada uskoro uvesti zakonske mjere koje će ograničiti korištenje klasičnih automobila na benzin.

Ovako bi, zapravo, mogli ozbiljno uštedjeti

Baidu je to tržište već načeo svojom flotom samovozećih automobila, ali software koji ih pokreće do sada je bio tajni. Kad postane open source, odnosno dostupan svima, inženjeri, programeri i znanstvenici slobodno će moći nastaviti razvijati taj software. Na ovaj način, Baidu zapravo štedi, jer ne moraju plaćati stručnjake da razvijaju njihov sustav, već će to prepustiti volonterima sa znanjem i entuzijazmom.

BMW sa Baidu self-driving softwareom
BMW sa Baidu self-driving softwareom Baidu/YouTube/Screenshot

Kako najavljuju predstavnici kineskog tehnološkog diva, software će dati na javno korištenje u lipnju. Tijekom idućih nekoliko godina, postepeno će davati na korištenje sve veći segment programerskog koda, s ciljem da ga u potpunosti objave do 2020. godine. Ovom projektu su dali ime Apollo, po uzoru na američki svemirski program i NASA-inu misiju na Mjesec. Što se tiče Tesle, Baidov kineski konkurent Tencent nedavno je kupio pet posto vlasništva te firme, što znači da situacija na azijskom tržištu vozila postaje sve zanimljivija.

Teslin Model 3
Teslin Model 3 Steve Jurvetson /commons.wikimedia.org

Baidu ipak ne ide sve po planu. Prošlog studenog, BMW im je otkazao partnerstvo na projektu razvoja samovozećeg automobila, upravo zato što su smatrali da Baidovi stručnjaci rade presporo. Andrew Ng, Baidov glavni stručnjak za razvoj umjetne inteligencije, napustio je firmu početkom travnja. Sada formiraju partnerstva s kineskim automoto kompanijama poput BYD-a i BAIC Motora, ali za konkurenciju imaju Google i General Motors, koji također rade na razvoju autonomnog električnog automobila.