Neumorni Kinezi dišu Elonu Musku za vratom. BYD bi mogao svrgnuti Teslu s mjesta top proizvođača električnih vozila

U zadnja tri mjeseca 2023. BYD je ostvario rekordnu prodaju električnih vozila

Chinese automaker BYD's sports sedan BYD SEAL is displayed during the press day of the Japan Mobility Show in Tokyo on October 25, 2023. (Photo by Kazuhiro NOGI / AFP)
FOTO: AFP

Kineska tvrtka BYD sve je bliže tome da Teslu Elona Muska svrgne s mjesta najprodavanijeg proizvođača električnih vozila na svijetu. Kinezi su u ponedjeljak izvijestili da su prodali rekordnih 526.000 vozila samo na baterije u posljednja tri mjeseca 2023. godine, piše BBC.

Američka kompanija Tesla trebala bi u utorak, prije otvaranja Wall Streeta, objaviti svoje najnovije tromjesečne podatke o proizvodnji i isporuci vozila.

Tvrtka BYD, sa sjedištem u kineskom gradu Shenzenu, rekla je da je u cijeloj prošloj godini prodala više od tri milijuna takozvanih vozila s novom energijom (NEV), što uključuje vozila samo na baterije i hibride. Gotovo 1,6 milijuna od ukupne prodaje bila su vozila samo na baterije, priopćila je tvrtka.

Musk najavljivao dva milijuna prodanih automobila

Industrijski analitičari predviđaju da je Tesla prodala oko 483.000 električnih vozila u posljednja tri mjeseca 2023., odnosno 1,82 milijuna u cijeloj godini. Prošlog je siječnja Musk govorio da Tesla ima potencijal ostvariti dva milijuna isporuka u 2023., da bi kasnije upozoravao da viši troškovi vrše pritisak na potražnju za automobilima njegove tvrtke.

Inače, izvršni direktor BYD-a Wang Chuanfu osnovao je tvrtku sa svojim rođakom u Shenzhenu 1995. godine. Tvrtka se proslavila kao proizvođač punjivih baterija koje se koriste u pametnim telefonima, prijenosnim računalima i drugoj elektronici. Svoje dionice počeli su prodavati na burzi 2002. godine, a diverzificirali su se kupnjom tvrtke Qinchuan Automobile Company, posrnulog državnog proizvođača automobila.

Analitičari kažu da BYD rast duguje svojoj izvornoj djelatnosti – baterijama. One su među najskupljim dijelovima električnih vozila i njihova izrada štedi BYD-u mnogo novca, dok se mnogi konkurenti moraju oslanjati na proizvođače trećih strana.