Koji je problem s Twitterom? Većina ljudi ga zapravo ne razumije, i premalo korisnika stvara sadržaj

Zbog sporog rasta broja korisnika, Twitteru su pale cijene dionica

FOTO: Twitter

Iako su kvartalni prihodi Twittera bolji nego što su to analitičari s Wall Streeta predviđali, broj korisnika i dalje raste (pre)sporo, prenosi Wired. U usporedbi s Facebookom, koji ima 1,4 milijuna povremenih korisnika te čak 900 milijuna dnevno aktivnih korisnika diljem svijeta, Twitterovih 300 i nešto milijuna je doista malo i ne privlači dovoljno oglašivača.

Business Insider prenosi da je cijena dionica Twittera pala za 12 posto, jer investitori nisu zadovoljni sporim rastom i time koliko je Twitter zanimljiv širokim masama. Naime, broj korisnika je odnosu na prošlu godinu porastao tek 15 posto, s prošlogodišnjih 308 milijuna na 315 milijuna ljudi.

“Dosad smo uspjeli privući samo korisnike koji prate digitalne trendove. Još uvijek se nismo probili do masovnog tržišta”, priznaje šef financija Anthony Noto. Problem je taj, kaže Noto, da je Twitter “pretežak za korištenje”.

Dobri prihodi unatoč sporom rastu korisnika

Ipak, poslovni rezultati pokazuju značajan skok kvartalnih prihoda u odnosu na prošlogodišnje – 502 milijuna dolara, odnosno 61 posto više nego u istom razdoblju lani.

Direktor Jack Dorsey najavio je da će kompanija nastaviti raditi na razvoju novih funkcija, poput već najavljenih Project Lightning i While You’re Away (sažetak tvitova koje ste propustili) koje bi trebale približiti Twitter novim korisnicima i pružiti im bolje korisničko iskustvo.

Problemi s Twitterom

U raspravu o tome zašto ljudi ne koriste Twitter, koja se razmahala objavom poslovnih izvješća, uključio se i Jan Rezab, osnivač i i direktor Socialbakersa. Rezab smatra da je problem u samom proizvodu. Identificirao je dva ključna problema – prvi je streaming sadržaja.

“Twitter je odlična stvar kada je riječ u praćenju vijesti u realnom vremenu, sporta, događaja uživo, političkih debata i službenim priopćenjima. Međutim, ogroman je problem to što nema filtera.”

Twitter čak nije uveo ni kategorizaciju sadržaja. Socialbakers je postavio neslužbeni indeks za Twitter koji omogućuje pregled prema kategorijama odnosno izbor između kategorija poput institucija, brendova, celebritiyja, ali nedostatak Twitterovog nativnog filtera predstavlja ogroman problem za korisnike.

“Stream bi se mogao segmentirati tako da nudi povezaniji sadržaj. Samim time, rastao bi angažman što bi automatski povećalo broj novih korisnika”, kaže Rezab.

Twitterov rat s nezavisnim developerima

Drugi problem, povezan s prvim, je u tome što se Twitter distanicirao od zajednice nezavisnih developera. Jedan od njih, iz tvrtke osnivač Seesmica Loic le Meur kazao je kako je Twitter toliko puta iznevjerio developere, ne samo njega nego i primjerice DataSift, Merkat, da će to povjerenje biti jako teško vratiti. Problem s developerima nastao je još prije nekoliko godina, kada im je Twitter ograničio korištenje API-ja koji bi omogućio korištenje Twitterovih podataka.

Ako Twitter doista želi da se developeri vrate, to će se dogoditi jedino uz određene garancije s Twitterove strane. “Twitteru je krajnje vrijeme da napravi svoje aplikacije, ugradi filtere i da dopusti drugim developerima da ih napravi zajedno s njima”, zaključuje Rezab.