Lilium, startup iz Njemačke ozbiljno želi unaprijediti prijevoz; privukli su 90 milijuna dolara za gradnju letećih taksija

Startup kani revolucionirati osobni transport nudeći uslugu sličnu Uberovoj

ZADNJA IZMJENA: Sep 5, 2017
Foto: Lilium

U drugoj, B rundi financiranja njemački startup Lilium Aviation prikupio je 90 milijuna dolara. Drugi krug financiranja kreće nakon što startup izađe iz prvog, razvojnog kruga proizvoda. U drugom krugu, financiranje se koristi za proboj na tržište ili na širenje postojećeg tržišnog udjela. Investitori tek u drugom krugu mogu vidjeti koliko je projekt isplativ te koliko uopće tržišta projekt može uzeti za sebe.

Lilium Aviation je očito vrlo perspektivan, budući da je privukao ukupno 90 milijuna dolara. Među većim investitorima su kineski gigant Tencent, postojeći investitor Atomico (u vlasništvu suosnivača Skypea Niklasa Zennströma), Obvious Ventures (vlasnik je suosnivač Twittera Ev Williams), te globalna bankarska grupa LGT.

Nuditi će uslugu sličnu Uberu kroz deset godina

Lilium Aviation je osnovan 2014. godine s ciljem stvaranja načina prijevoza u kojem bilo tko može letjeti bilo kada, bilo gdje. Cilj im je bio razviti posve električne zrakoplove koji mogu uzlijetati i slijetati vertikalno, zbog čega im ne treba veći prostor, niti posebna pista kao kod konvencionalnih aviona. Upravo zbog toga bi i mogli uspjeti u cilju pružanja usluge slične Uberu.

Cilj im je imati funkcionalnu uslugu u samo deset godina. Taj cilj se čini i ostvarivim, budući da su u travnju uspjeli i demonstrirati posve funkcionalni prototip u Njemačkoj. S testom su bili i iznimno zadovoljni, budući da je prototip bez ikakvih problema izvršio svoj najkompliciraniji pokret – tranziciju između lebdjenja i vodoravnog kretanja. Prema videu, čini se da je uspio i bez problema sletjeti.

U planu je razvoj peterosjeda

Trenutni prototip je dvosjed, no za pet godina kane predstaviti novi prototip s pet sjedala. Izrada novog prototipa bi im trebala biti olakšana s ovim ulaganjem od 90 milijuna dolara, budući da su dvosjed razvili s 10.7 milijuna dolara iz A runde financiranja. Podaci o dometu i brzini tog peterosjeda još uvijek nisu poznati, pa čak niti u pretpostavkama.

Ako ostane novaca, Lilium kani i pokrenuti razvoj autonomnog leta. U prvim fazama nuđenja usluge, njihove letjelice će imati pilota. Uvođenje bespilotnih letjelica za civilni prijevoz je ambiciozno, budući da autonomni automobili još uvijek nisu u potpunosti zaživjeli. Ne smije se ni zaboraviti relativno čest strah od letenja kod mnogih ljudi. Čak i onima koji i nemaju strah od običnih aviona, možda neće biti ugodno letjeti bez pilota.

Vrijeme leta je ograničeno na 1 sat

Lilium Aviation terminalLilium

Možda najambicioznije od svega je što kane predstaviti uslugu koja će transportirati ljude 300 km u svega sat vremena leta. Cijena bi, po njihovim navodima, trebala biti usporediva prijevozu na zemlji. Tih 300 km bi se i trebalo moći odletjeti unutar grada, a ne samo na periferiji, primjerice između dva zasebna grada.

Letjelica ima domet od 300 km i sat vremena vožnje zbog ograničenja kapaciteta baterija, budući da leti posve električno. Jednostavnom matematikom se dolazi do prosječne brzine leta od oko 300 km/h. Hipotetski, da usluga zaživi i u Hrvatskoj, do Rijeke bi se iz Zagreba moglo stići za oko pola sata.

Lilium aplikacijaLilium

Prizivanje letjelice preko aplikacije

Za naručivanje taksija, biti će potrebno imati samo kreditnu karticu i aplikaciju na mobitelu. Kada sustav krene, izraditi će i terminale u urbanim sredinama, koji će se nalaziti na vrhu nebodera. Terminali će također biti relativno luksuzni, što nam može poslužiti kao prvi indikator cijene.

Točne cijene leta još uvijek nisu poznate, no COO kompanije, Remo Gerber, za Business Insider izjavio je kako je teško pretpostaviti hoće li realne cijene prijevoza biti niže od avionskih karata. Trenutno pretpostavljaju da će cijena biti otprilike ista kao za kopneni taksi na istoj udaljenosti. Moguće će biti i dijeljenje taksija, što bi naravno trebalo spustiti cijenu.

Ivan Luzar
Telegram autor
227 članaka Više o autoru