London sve ozbiljnije uvodi nove ekološke mjere; recimo od danas im dio autobusa vozi na ostatke kave

Novo biogorivo nastaje kombinacijom ulja kave i dizelskog goriva

Red double-decker buses pass along Whitehall with the Big Ben clock face and the Elizabeth Tower behind, in central London on January 16, 2017.
Prime Minister Theresa May won endorsement from US President-elect Donald Trump over her Brexit course but sterling plunged on Monday on fears that Britain could be on a collision course with its EU allies. / AFP PHOTO / Daniel LEAL-OLIVAS
FOTO: AFP

Dio londonskih dvoetažnih crvenih autobusa od danas će biti pokretano biogorivom koje nastaje od otpada kave. Biogorivo se proizvodi kombinacijom ulja kave (20 posto) koje se dobiva iz otpadaka, i tradicionalnog dizelskog goriva (80 posto).

Prema podacima Bio-beana, kompanije koja proizvodi to gorivo, prosječan stanovnik Londona dnevno ispije 2,3 šalice kave, od kojih ukupno nastaje oko 200.000 tona otpada godišnje. Kompanija uzima dio tog otpada od high street lanaca kafića i tvornica kave, pa ih potom suši i izvlači ulje koje potom koristi u svojem gorivu. Kombinacijom ulja i goriva stvaraju B20 biogorivo, odnosno gorivo koje se dobiva miješanjem klasičnog naftnog dizela.

Dio novih ekoloških mjera u Londonu

Londonski autobusi mogu voziti na B20 biogorivo bez ikakvih preinaka, stoga nisu potrebne nikakve investicije u same autobuse. Trenutno su proizveli 6000 litara tog ulja, što je dovoljno za pokretanje jednog autobusa kroz čitavu godinu, no samo ako se pomiješa s klasičnim naftnim dizelom. Planiraju proizvesti dovoljno ulja za pokretanje trećine londonskih autobusa B20 biogorivom.

Bio-beanov pogon može reciklirati 50.000 tona otpada kave godišnje. S B20 biogorivom planiraju Londonu ponuditi jeftiniju i ekološki prihvatljiviju alternativu klasičnom dizelu. Biogorivo je dio novih ekološkiih mjera za gradski promet, koje je gradonačelnik Londona Sadiq Khan planirao za 2018. godinu. Dio mjera je također flota novih hibridnih autobusa, koji će u strogom gradskom centru voziti samo na struju. Krajnji cilj je do 2050. godine imati javni transport koji ne generira štetnu emisiju plinova.