Mercedes se dugo priprema za budućnost u kojoj ljudi ne posjeduju aute; sad je uložio 50 milijuna dolara u Uberovog konkurenta

Sve manje kućanstava ima auto, moraju razvijati nove poslovne modele

FOTO: Screenshot

Zadnjih deset godina Mercedesova krovna kompanija Daimler ulaže u budućnost u kojoj će rijetki ljudi u svojem vlasništvu imati vozilo. Još 2008. godine pokrenuli su uslugu za dijeljenje automobila Car2Go. U njoj se vozači registriraju u sustav te unajmljuju vozilo na kratke periode, ponekad samo na par minuta. Trenutno imaju više od 2 milijuna korisnika.

Prošle godine Daimler je lansirao Moovel, niz aplikacija preko kojih korisnici mogu rezervirati i platiti javni gradski prijevoz. U aplikaciji mogu i vidjeti koliko im se razne transportne opcije uklapaju u njihove rute, pa se tako ponekad može dogoditi da najbliža ruta uključuje kombinaciju podzemne željeznice, autobusa i taksi usluge.

Kombinacija autobusnog i taksi prijevoza

U svojem zadnjem potezu, Daimler je odlučio investirati u kompaniju naziva Via. Oni imaju sustav za dijeljenje prijevoza u Londonu i u dijelovima Amerike, a do kraja godine trebali bi se proširiti i na druge gradove unutar Europe. Iako točna visina investicije nije poznata, Mercedes-Benz Van divizija za kombije je investirala 50 milijuna dolara u novo partnerstvo.

S tom investicijom, Daimler se priprema na pad privatnog vlasništva vozila. Najjednostavnije rečeno, Via je usluga putem koje se može dijeliti prijevoz kombijem. U kombiju se istovremeno može voziti više ljudi koji se ne poznaju no njihova polazišta i odredišta su svima otprilike na jednakoj ruti. Dakle, radi se o kombinaciji taksi usluge i autobusnog prijevoza.

Generacija koja nema automobil

Udio kućanstava koja nemaju vlastito vozilo u zadnjih pet godina bilježi lagani rast. Stručnjaci iz industrije pretpostavljaju da će se taj rast nastaviti, ali i dodatno ubrzati, budući da milenijska generacija sve više bira život u urbanim sredinama gdje je skupo imati auto. Upravo na te urbanije sredine Via cilja svoju uslugu.

Iako je Daimler relativno rano krenuo s pripremanjem za budućnost, u tome nije sam. Toyota je investirala u Uberovog konkurenta u Jugoistočnoj Aziji, uslugu Grab. GM, Ford i BMW također imaju lokalizirane sustave za dijeljenje prijevoza. Na ulicama Zagreba se također nalazi slična usluga, SpinCity, no u njoj se dijeli samo jedno vozilo, bez vozača. Stoga je SpinCity sličniji usluzi Car2Go nego Via.