Merkel je prvi put, doduše vrlo suzdržano, dala naslutiti kako bi i Njemačka u nekom trenutku mogla zabraniti benzinske i dizelske aute

Trenutno još ništa nije sigurno, no Merkel radi prve pažljive korake

ZADNJA IZMJENA: Aug 16, 2017
Foto: AFP

U posljednjih par mjeseci neke europske države najavile su kako do 2040. planiraju zabraniti benzinske i dizelske automobile, sve kako bi potaknuli brže prihvaćanje električnih vozila. Među njima do sada nije bilo Njemačke, čija se autoindustrija trudila maksimalno odgoditi takve mjere jer zapravo baš i nemaju konkurentnu ponudu električnih vozila. No, čini se da je njemačka kancelarka Angela Merkel ipak počela popuštati pred pritiscima javnosti.

Iako Merkel nije iznijela konkrtne planove, u intervjuu za istočno-njemački časopis SUPERillu, rekla je kako Francuska i Velika Britanija imaju dobar pristup. Ovo je prvi puta da je Merkel otvoreno govorila o ideji zabrane benzinskih i dizelskih vozila, no svejedno se čini kako je i dalje suzdržana oko postavljanja dodatnih ultimatuma njemačkoj autoindustriji. Inače, njemačka autoindustrija zapošljava oko 800.000 ljudi, a nedavno su tamo počeli istraživati i veze između te industrije i političkog establišmenta.

Merkel zabrinuta oko sadašnjih kupaca i zaposlenih

Njemački proizvođači automobila pod pritiskom su otkako je u rujnu 2015. Volkswagen priznao da je varao na ekotestovima više od 11 milijuna vozila diljem svijeta. Kriza se opet otvorila prošli mjesec kada se otkrilo da su VW, Audi, Porsche, BMW i Daimler članovi tajnog kartela od 90-ih godina unutar kojeg su se dogovarali o kontrolama emisija plinova i standardima. Merkel je u posljednjem intervjuu takve taktike nazvala pogrešnima, no kaže i kako se napravljene greške trebaju ispraviti.

No, njemačka kancelarka ipak je skeptična oko uvođenja novih zabrana jer misli da bi to moglo naštetiti kupcima benzinskih i dizelskih vozila koje se, kako kaže, ne smije kažnjavati. Smatra i da bi se trebala organizirati glatka tranzicija u novu eru, kako bi ljudi u autoindustriji mogli zadržati svoj posao. Jedna od mjera kojom to pokušavaju je i program u kojem vlasnici dizelskih vozila u budućnosti mogu dobiti popuste na kupnju električnih vozila.

Ivan Luzar
Telegram autor
284 članka Više o autoru