Izgleda da najgledaniji filmići na YouTubeu nemaju baš ništa zajedničko. I da će ljudi pogledati bilo što, ako im netko to kaže

Ljudi koji gledaju videa na YouTubeu ne traže nužno ništa specifično

FOTO: YouTube

Najgledaniji YouTube video ove godine ne bi nikoga trebao previše iznenaditi. Riječ je o epizodi popularnih Carpool Karaoka Jamesa Cordena u kojima je gostovala Adele, piše The Verge. Nije neobično što su Corden i Adele privukli puno pozornosti, ali ostatak liste 10 najgledanijih videa na YouTubeu ipak iznenađuje.

Naime, na listi se, između ostalog, nalaze blesava parodija, pjesma Pen-Pineapple-Apple-Pen, video u kojem klinac i jedan stariji tip otvaraju rep čegrtuše, Freaky Friday reklama u kojoj se pojavljuje Cristiano Ronaldo te jedna audicija iz reality showa America’s Got Talent.

Korisnici imaju vlastite trendove

Dosta je izazovno pronaći nešto što bi povezalo ova videa jer kod njih ne postoji zajednička vodilja, osim platforme na kojoj su postavljeni. Za usporedbu, možemo pogledati Tumblrov trenutni pregled godine: na prvi pogled, čini se kako su najdjeljenije objave tek nasumičan skup neprepoznatljivih memea i fotografija.

Ali kako je autorica teksta o Tumblrovom pregledu godine zaključila, efekt čudne popularnosti tih objava rezultat je Tumblrove izdvojene zajednice. Korisnici imaju vlastite trendove – čak i svoj jezik – koje je teško pronaći bilo gdje drugdje na internetu.

Kanali na YouTubeu su zasebni entiteti

A problem s YouTube zajednicom je njezina veličina. Tvrtka ima više od milijardu korisnika, za razliku od njih dvadesetak milijuna na Tumblru. Jedan od najpopularnijih Tumblr objava u 2016. jedva ima milijun pregleda, dok video Carpool Karaoke s Adele ima više od 135 milijuna pregleda.

Kada platforma postane velika poput YouTubea, ona ne može održavati jedinstvenu dominantnu zajednicu. Umjesto toga, kanali na YouTubeu su postali zasebni entiteti: kao nekakva kolekcija nekretnina kojima upravljaju ljudi s vlastitim idejama o tome što tamo treba graditi.

Najbolji videi godine su oni poznatih brendova

Čini se kako će ljudi pogledati gotovo bilo što, ako im netko to kaže, ili ako prepoznaju odakle to dolazi. Iza mnogih najgledanijih videa godine stoje poznati brendovi poput Lip Sync Battlea, vlogera Caseya Neistata ili Last Week Tonighta Johna Olivera.

Za razliku od većine objava na Tumblru, video uratci s YouTubea lako putuju od platforme do platforme. Izdavači poput The Guardiana i Maxima pokrili su reklamu Nikea kao da se radi o nekakvoj vijesti, te su joj pritom osigurali pažnju kod publike koja ju drugačije ne bi ni vidjela.

Ljudi ne traže ništa specifično

Ako nam najgledaniji YouTube video uratci 2016. godine mogu nešto reći, onda je to da ljudi koji gledaju filmiće na YouTubeu ne traže nužno ništa specifično. Oni će naizgled nasumično u velikoj brojci kliknuti na neki video 12-godišnjaka s impresivnim glasom, snimku tipova koji vrte boce vode, pa čak i reklamu ako se njoj, naravno, nalazi poznata osoba.

Stoga, ovako izgleda popis najgledanijih video uradaka na YouTubeu u 2016. godini:

1. Adele Carpool Karaoke

2. Pen-Pineapple-Apple-Pen

3. Što se nalazi u repu čegrtuše?

4. Nike football predstavlja: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial i više

https://www.youtube.com/watch?v=scWpXEYZEGk

5. Grace VanderWall: 12-godišnja sviračica ukulelea dobiva Golden Buzzer – America’s Got Talent

6. Okretanje boce vode – Dude Perfect

7. Channing Tatum i Beyoncina “Run The World (Girls)” vs. “Pony” Jenne Dewan-Tatum – Lip Sync Battle

https://www.youtube.com/watch?v=LdfMKnJ1y2o

8. Donald Trump: Last Week Tonight s Johnom Oliverom (HBO)

9. Sjedalo u prvoj klasi u avionu vrijedno 21 tisuću dolara

10. Braća uvjerila sestru da vlada zombi apokalipsa