Može li Hrvatska zbog Rimca iskoristiti novu šansu i postati izvoznik automobila?

Sljedeće godine izlaze na burzu, procjena vrijednosti kompanije je 5 milijardi eura. Što dalje?

Prepoznatljivost Rimac Automobila na globalnoj razini mogla bi i Hrvatskoj dati novu šansu, koju je propustila prije dvadesetak godina, kada su se u srednjoj i istočnoj Europi događale velike investicije proizvođača automobila

Rimac Automobili – prema doduše neslužbenim informacijama koje su danas objavljene – sljedeće godine izlaze na burzu, a procjena vrijednosti kompanije iznosi 5 milijardi eura. Time su postali, nakon Infobipa, drugi hrvatski “jednorog”, odnosno kompanija koja je od startupa, “iz garaže”, dosegnula vrijednost od najmanje milijardu dolara.

Iako Rimac Automobili postoje tek desetak godina, u mnogim segmentima našli su se u samom vrhu. Početkom ovog mjeseca predstavili su Neveru, automobil s najvećim ubrzanjem i snagom koji je homologiran i u serijskoj proizvodnji.

Globalna prepoznatljivost Rimac Automobila šansa je i za Hrvatsku

Kompanija je do sada uglavnom živjela od razvoje i prodaje komponenti za druge proizvođače, te su prema mišljenju visokopozicioniranih ljudi iz autoindustrije na dobrom putu da postanu ključni dobavljač u segmentu visoke tehnologije za marke poput Porschea, s kojima su i do sada imali vrlo blisku suradnju.

Prepoznatljivost Rimac Automobila na globalnoj razini mogla bi i Hrvatskoj dati novu šansu, koju je propustila prije dvadesetak godina, kada su se u srednjoj i istočnoj Europi događale velike investicije proizvođača automobila. No, sve su nas zaobišle i završile u Češkoj, Slovačkoj ili Mađarskoj. S pojavom Rimac Automobila Hrvatska se našla na mapi velikih proizvođača automobila, te bi od toga koristi mogle imati i druge kompanije.

Infinum je zbog Rimca uspostavio suradnju s Porscheom

Taj proces je već zapravo i krenuo. U Zagrebu je osnovan Porsche Digital Croatia, zajednička kompanija Infinuma i njemačkog proizvođača automobila koji je zamišljen kao razvojni centar za digitalne tehnologije, s oko 40 stručnjaka koji će dizajnirati i razvijati softver za Porsche.

Infinum je, inače, softverska kompanija osnovana prije 15 godina, nastali su također “u garaži”, a danas zapošljavaju preko300 ljudi te se bave razvojem aplikacija za klijente iz različitih područja – od bankarstva do zdravstva, a s Porscheom ih je spojio upravo Mate Rimac.

Hoće li Hrvatska postati izvoznik robotskih taksija?

Neki od ključnih ljudi Rimac Automobila, među kojima je, naravno, i sam Mate Rimac, osnovali su zasebnu tvrtku Project 3 Mobility kroz koju razvijaju robotske taksije. Radi se o projektu koji je izazvao kontroverze, jer je dijelom financiran sredstvima Europske unije iz Plana za oporavak i otpornost iz kojeg će dobiti 1,5 milijardi kuna.

Plan je da u sljedećih nekoliko godina razviju autonomna vozila i kompletnu infrastrukturu te bi Zagreb time postao jedan od prvih gradova na svijetu kojim će taksirati vozila bez vozača.

Predviđena je i proizvodnja 700 vozila, za koja uključeni u projekt tvrde da će biti proizvedena u Hrvatskoj. A također, plan je isti sustav ponuditi i drugim, većim gradovima na više kontinenata, čime bi Hrvatska postala izvoznik autonomnih vozila.