Musk je na Twitteru podijelio fotku tunela za aute kojeg gradi ispod Los Angelesa

Muskova kompanija za tunele brzo napreduje, pa se malo pohvalio na Twitteru

FOTO: Elon Musk/Twitter

Elon Musk je ovog vikenda na Twitteru podijelio prvu fotografiju svojeg tunela u podzemlju Los Angelesa. Tunel je projekt njegove The Boring kompanije, koja je pokrenuta 2016. godine nakon što je Musk tvitao o ideji kopanja tunela ispod gradova kako bi smanjio prometne gužve. Musk kaže da je ideju dobio zbog katastrofalnih prometnih gužvi koje nastaju u Los Angelesu, koje nastaju zbog limitacija 2D prometne infrastrukture. Najjednostavnije rečeno, 2D promet se odnosi činjenicu da se sav promet održava na jednoj razini, odnosno na površini.

Izgradnjom tunela ispod površine, efektivno bi se dobile dodatne prometnice, koje bi stvorile 3D promet, te smanjile prometne gužve na površini. Muskova šaljivo nazvana “Boring” kompanija, koja se može prevesti kao kompanija za bušenje ili dosadna kompanija, mjesecima već kopa ispod površine Los Angelesa. Dozvolu za kopanje su dobili ovog kolovoza, nakon čega su počeli kopati ispod Hawthronea, gdje se nalazi SpaceX-ovo sjedište. Sudeći prema slici, tunel je već poprilično izgrađen na fotografiranom dijelu.

Eksperiment brzo napreduje

Boring kompanija je osnovana kao eksperiment za alternativni urbani transport. Musk je zamislio niz podzemnih prometnica u kojima bi se automobili prevozili gondolama po električnim tračnicama do svojeg odredišta. Ustvari radi se o podzemnoj željeznici za automobile, budući da vozači sami ne voze unutar tunela. Cilj projekta je smanjiti prometne gužve i ubrzati vrijeme putovanja, slično kao što je s Muskovim drugim projektom, Hyperloopom.

Razlika je u tome što je Musk predstavio ideju Hyperloopa, no njegov razvoj prepustio drugim kompanijama. Po pitanju tunela ispod gradova, Musk je sam preuzeo projektiranje i izgradnju sustava. Musk je na svojem Instagramu u komentarima podijelio još detalja oko tunela. Kaže da se tunel proteže paralelno s međudržavnom cestom 405 koja prolazi gotovo cijelom dužinom Los Angelesa, do ceste 101, koja se proteže cijelom zapadnom obalom Amerike. Izlazne rampe postavljene su svaku milju. Brzina putovanja bi trebala biti oko 150 milja na sat, odnosno oko 240 kilometara na sat. Gondole se automatski izmiču na sporedne tunele kada vozilo treba izaći na površinu.