Musk je održao jednu od bitnijih prezentacija u posljednje vrijeme. Najavio je nikad jeftiniju Teslu i još 4 stvari

Prezentacija je održana na parkiralištu, a publika je sjedila u svojim Teslama

FOTO: Screenshot/YouTube

Tesla je sinoć održala sastanak dioničara i event Battery Day, na kojem su najavili niz novih i bitnih stvari. Prva, i možda najbitnija, izrada je baterija koje više ne koriste kobalt, zatim novi pogonski sustav za Model S koji će ga katapultirati na 320 kilometara na sat, te na kraju novi proizvodni proces kojim će se puno brže moći proizvoditi baterije. Svim tim unaprjeđenjima na baterijama, Tesla očekuje da će moći proizvesti i automobil za ispod 25.000 dolara.

Iz Tesle su cijeli sastanak i prezentaciju streamali online, odnosno, na YouTubeu. Zbog mjera socijalnog distanciranja, došli su na relativno genijalnu ideju. Pozvana publika, među kojima su investitori, sjedili su u svojim Teslama na parkiralištu, dok su se na pozornici ispred njih pojavljivali ljudi iz Tesle, među kojima je bio i Elon Musk. Izvukli smo sve bitno s predstavljanja.

1. Radit će sami svoje baterije

Nova generacija baterija koju Tesla kani proizvesti povećat će domet i snagu Teslinih automobila. Musk je rekao kako će oni sami proizvoditi te baterije, a ne kooperanti, stoga će cijena proizvodnje tih baterija biti niža. To će na kraju dovesti i do jeftinijih automobila, koji će cjenovno moći biti konkurentniji klasičnim benzinskim i dizelskim automobilima. Novom baterijom smanjit će se Teslina cijena po kilovat satu, što je jedna od ključnih specifikacija kod proizvodnje i prodaje električnih automobila.

Tesle nove baterije naziva ćelijama 4860, a kažu da će one biti šest puta snažnije, što će dovesti do povećanja dometa od 16 posto. Tesla trenutno baterije dobavlja od Panasonica, a ta suradnja će se vjerojatno nastaviti još neko vrijeme, sve dok Musk neće uspjeti pokrenuti samostalnu proizvodnju baterija. Upravo je ta suradnja s Panasonicom, odnosno, njihova nemogućnost isporučivanja dovoljnog broja baterija za Modele 3 i Y dovela do odgođene proizvodnje i isporuke kupcima. Nadaju se da će “in-house” proizvodnjom riješiti i taj problem u budućnosti.

2. Nema više kobalta u katodama

Tesla također kani ukloniti kobalt iz katoda. Musk je već ranije najavljivao da želi kompletno ukloniti potrebu za kobaltom, no Tesla i inače ne koristi previše kobalta u svojem proizvodnom procesu. Problem s kobaltom je što se dobiva iz rudnika u kojima se radnicima krše ljudska prava, stoga se industrija općenito želi odmaknuti od kobalta. Musk nije rekao kada će se promjena dogoditi, no rekao je da će zbog nekorištenja kobalta njihove baterije biti znatno jeftinije.

3. Nova tvornica samo za baterije

Musk je najavio kako će u Sjevernoj Americi graditi novu tvornicu za baterije, što je sljedeća komponenta njihovog plana smanjenja cijene baterija i automobila. Cilj je smanjiti trošak lanca opskrbe, ali i pojednostaviti samu proizvodnju baterija. Pretpostavlja da će njihove baterije biti 76 posto jeftinije od postojećih, te da neće proizvoditi otpadne vode poput drugih proizvodnih procesa za baterije. Kompanija također kani istražiti razne tehnologije za katode, budući da je svjetska zaliha nikla relativno mala. Trenutno ne znamo gdje ni kada će Musk izgraditi tvornicu.

4. Novi, jeftiniji auto

Zbog svih ovih unaprjeđenja i pojeftinjena proizvodnje, Musk si je postavio novi cilj: želi proizvesti auto koji stoji samo 25.000 dolara. Rekao je kako će sve nove tehnologije koje žele koristiti praktički prepoloviti cijenu kilovat sata za njihove automobile. Ipak, ovo obećanje nije ništa novo. Musk je rekao da će “dramatično” smanjiti cijenu električnih automobila još 2018. godine. Tada je rekao da je novi cilj 25.000 dolara kroz tri godine, pa ako se požuri i sljedeće godine izbaci takav automobil, to bi bilo jedno od rijetkih Muskovih obećanja koje bi ispunio na vrijeme.

5. Konačno još brži Model S

Nakon što su se počeli pojavljivati sve potentniji konkurenti Teslinom Modelu S (ponajprije Porscheov Taycan), Musk je počeo spominjati da će napraviti još snažniji Model S od onog s Ludicrous modom. Taj snažniji automobil je nazivao “Plaid”, a sinoć ga je službeno i najavio. Domet novog modela će biti preko 830 kilometara, s ubrzanjem ispod dvije sekunde, te maksimalnom brzinom od preko 320 kilometara na sat.

Tesla već sada navodi cijenu od 139.990 dolara za novi model na svojim stranicama. Očekuje se da će Plaid verzija Modela S u prodaju kasno u 2021. godini.

Tesla već sada nudi Model S Plaid na svojim stranicama Screenshot/Tesla