Muskov SpaceX održao je Hyperloop natjecanje za studente. Pobjednik je postigao brzinu preko 320 km/h

Musk koji je predložio Hyperloop tehnologiju, njom se direktno ne bavi

FOTO: WARR Hyperloop/Flickr

SpaceX je održao svoje drugo natjecanje u brzini Hyperloopa za studente. Iako se Elon Musk direktno ne bavi Hyperloopom, kao niti jedna od njegovih kompanija, upravo je on prvi dao prijedlog za brzi transport u vakuumskoj cijevi. Testna cijev je duljine jedne milje (1.6 km), a natjecala su se tri finalista. Među njima su WARR Hyperloop iz Njemačke, Swissloop iz Švicarske i Paradigm iz Amerike i Kanade.

Pobjednik je WARR, inače projekt Tehničkog sveučilišta u Münchenu. Tokom testiranja, levitirajuća gondola postigla je brzinu od 324 km/h. Među sponzorima WARR tima su sasvim ozbiljne kompanije poput Airbusa, Siemensa, MAN-a i SGL Groupa. Pobjednička gondola je teška samo 149 kilograma, a budući da treba biti pola veličine prave gondole, dugačka je 4.5 metara, te visoka oko 1 m.

Natjecanje je volonterski projekt SpaceX-a

Musk je naravno bio oduševljen pobjednicima, te je istaknuo da je ovo veliki podvig za jedan studentski tim. Natjecateljima je i postavio visok cilj za sljedeće natjecanje, najavljeno za sljedeću godinu, budući da je izjavio da bi se unutar testne cijevi mogle postići brzine i preko 500 km/h. Međutim, teoretski, u duljoj stazi, gondole imaju potencijal putovati s 1.200 km/h, dakle gotovo brzinom zvuka.

Natjecanje je inače volonterskog tipa za SpaceX, kao i njihov Boring company. Zaposlenici SpaceX-a koji su volonteri na natjecanju služe i kao mentori natjecateljima. Među glavnim temama mentorstva su bile iznimno bitne stvari, poput sigurnog zaustavljanja gondola bez sudara.

Na kraju je ostalo samo tri natjecatelja

Na natjecanju u nedjelju bilo je samo tri momčadi, budući da je samo njih troje zadovoljilo sigurnosne kriterije za natjecanje. U prvom krugu natjecanja je bilo čak 30 momčadi. WARR-ova momčad se natjecala i na prvom natjecanju održanom u siječnju, no tada su postigli jedva 100 km/h, stoga je jasno koliko su napredovali u samo sedam mjeseci. Njihova gondola je izrađena u potpunosti od karbonskih vlakana, što joj daje nisku težinu.

Druga dva natjecatelja su imali tehničkih problema. Tokom testiranja su imali problema sa stvaranjem vakuuma u cijevi, a Swissloop je imao i problema s upravljanjem svoje gondole. Tim iz Amerike i Kanade je međutim jedini tim koji je koristio tehnologiju koju je Musk predložio, zračne ležajeve. Tom tehnologijom se stvara iznimno tanak sloj zraka između površine i vozila, koji omogućuje iznimno nisko trenje.