Veliki proizvođač grafičkih kartica sve je ozbiljniji oko samovozećih auta; napravili su superračunalo za njih

Novo Nvidijino superračunalo bi trebalo omogućiti petu razinu autonomije

FOTO: Screenshot/Nvidia

Nvidia je najveći proizvođač grafičkih kartica na svijetu, koje su među najsnažnijima trenutno na tržištu. Budući da grafičke kartice u sekundi izvode ogromnu količinu operacija, bilo je pitanje vremena kada će se one moći iskoristiti za nešto drugo. A čini se da je Nvidia sad uvidjela kako bi mogli ponuditi računala koja bi u automobilima mogla pogoniti operativni sustav za autonomnu vožnju, tj. pokretati automobile koji voze bez vozača. Jučer su predstavili jedno takvo računalo koje su nazvali Drive PX Pegasus.

Trenutno, proizvođači samovozećih automobila dostižu drugu i u rijetkim slučajevima treću razinu autonomije. Dakle, u obje razine, samovozeći sustavi se oslanjaju na to da će vozač moći intervenirati u nekim situacijama, kad na primjer dođe do greške ili pada sustava. Nvidia međutim sa svojim novim računalom cilja na petu razinu autonomije, tj. na sustav koji ne zahtijeva nikakvo oslanjanje na vozača, već sve radi posve samostalno. U vozilu se stoga ne bi trebala nalaziti niti jedna pedala, upravljač, mjenjač, ali ni vozač koji bi u nekim situacijama upravljao vozilom.

Samovozeći auti neće trebati voziti serversku sobu u gepeku

Nvidijin Drive PX Pegasus može izvoditi 320 trilijuna operacija po sekundi, što je 10 puta više nego što je uspijevao njegov prethodnik. Danny Shapiro, Nvidijin direktor automobilskog sektora, kaže kako će se ovi sustavi vjerojatno moći vidjeti u samovozećim taksijima. Potvrdio je da trenutno, s 25 partnera, rade na stvaranju takvih sustava autonomnih taksija. Cilj je ovim snažnijim i fizički manjim računalima zamijeniti ogromna računala koja se trenutno nalaze u testnim vozilima. Manjim računalom, nadaju se da će maksimizirati prostor unutar kabine vozila.

Računalo bi ne samo zbog svoje veličine, već i zbog snage, trebalo biti odlična vijest za partnere koji će ga ugrađivati u svoja vozila. Uzmemo li u obzir koliko se podataka u njega unosi, deset puta veća snaga obrade tih podataka omogućit će naprednije sustave. Za obradu podataka sa raznih senzora, par desetaka kamera, laserskih sustava i radara tako više neće biti potrebna omanja serverska soba u prtljažniku automobila. Osim toga, veće računalno postrojenje je teško pa uzima danak i na dometu kojeg električni automobili mogu prevaliti.

Nvidiji su odmah skočile dionice, a DHL ima super ideju

Među glavnim klijentima Nvidije bit će Deutshe Post DHL, koji već iduće godine planira lansirati flotu autonomnih dostavnih vozila. Ideja DHL-a je da, pri dostavi paketa, kombi sam prati dostavljača dok raznosi pakete od vrata do vrata, bez potrebe za tim da ga dostavljač sam pomiče po cesti. To znači da bi vozač mogao izaći iz kombija na početku ulice, a kombi bi ga slijedio sve dok ne odrade sve dostave u ulici.

Nakon predstavljanja, Nvidiji su dionice skočile za 2.75 posto, na 190.89 dolara. Time Nvidia sve ozbiljnije povećava prednost nad rivalom AMD-om, koji preko svojeg partnera GlobalFoundries razvija sličan sustav za proizvođača električnih automobila Teslu. Zanimljivo je da je Tesla u prošlosti surađivala s Nvidiom, na prvim samovozećim sustavima za svoje automobile. No, krajem prošlog mjeseca, okrenuli su se AMD-u. Vrijednost Nvidijine dionice je od početka ove godine porasla za 88,71 posto.