Nakon dizel skandala, Volkswagen bilježi pad prodaje i smanjenje tržišnog udjela u Europi

Trend pada prodaje zaobišao je jedino premium brendove Audi i Porsche

New Porsche cars are parked at the grounds of the Porsche plant in Leipzig, eastern Germany, on November 3, 2015. The US Environmental Protection Agency said late Monday, November 2, 2015, it had discovered that various six-cylinder 3.0 litre diesel VW Touareg, Porsche Cayenne and Audis were also rigged with a software which skews the results of pollution tests.     AFP PHOTO / DPA / JAN WOITAS   +++   GERMANY OUT   +++
FOTO: AFP

Unatoč tome što prodajni rezultati za listopad potvrđuju nastavak trenda rasta prodaje već 26 mjeseci zaredom, u prvom mjesecu nakon izbijanja dizel skandala, Volkswagen Grupa bilježi pad prodaje i smanjenje tržišnog udjela, javlja Reuters.

Prema podacima Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA), broj novoregistriranih automobila u Europskoj uniji i Europskoj slobodnoj trgovinskoj zoni (EFTA) u prošlom je mjesecu porastao za 2,9 posto na godišnjoj razini na 1,104 milijuna vozila.

No prodajni rezultati VW Grupe, najvećeg europskog proizvođača automobila, pali su za 0,8 posto, a njihov tržišni udio u Europi se u usporedbi s prošlogodišnjih 26,1 posto smanjio na 25,2 posto. “Čini se da je glavni razlog pada prodaje Volkswagena dizel skandal,” ocjenjuju Kristina Church i Charles Coldicott, analitičari Barclaysa za Bloomberg na temelju prodajnih rezultata pet vodećih europskih tržišta.

Pad prodaje prošloga su mjeseca zabilježili svi mainstream brendovi VW Grupe. Prodaja Škode pala je za 2,9 posto, prodano je 11,2 posto manje Seata, a Volkswagen bilježi pad od 0,4 posto. S druge strane, pad prodaje nije zahvatio premium brendove grupacije, pa je tako Audi u istom razdoblju zabilježio rast prodaje od 3,5 posto, a Porsche 13,3 posto.

Konzultant Ernst & Younga Jean-Francois Belorgey,naglasio je da će bolji uvid u stvarni utjecaj afere s dizelašima na prodaju omogućiti prodajni rezultati za studeni, zato što VW još uvijek isporučuje vozila naručena prije izbijanja skandala.

Od ostalih europskih proizvođača, negativne prodajne trendove bilježi PSA/Peugeot-Citroen, drugi najveći europski proizvođač čiji tržišni udio iznosi 10,2 posto; s 1,5 posto manje novoregistriranih vozila, a rast prodaje od 2,3 posto Peugeota nije uspio amortizirati Citroenov pad od 6,2 posto. Prodaja Renaulta pala je za 0,7 posto.

Rast BMW-a, Fiat Chryslera i Daimlera

U top deset najprodavanijih ulaze BMW s rastom prodaje od 13 posto, talijanski Fiat Chrysler 7,7 posto, prvenstveno zahvaljujući skoku prodaje Jeepa za 70 posto i Daimlera čije su prodajne brojke narasle za 21 posto zahvaljujući rastućoj potražnji za Smartom. Nije se loše prodavao ni Daimlerov Mercedes Benz, čija je prodaja skočila za 11 posto.

Strategija s popustima

Trend pada prodaje Volkswagenovih vozila uočen je i prije izbijanja skandala s lažiranjem rezultata testova emisija ispušnih plinova, jer je europski vodeći proizvođač počeo gubiti bitku s ostalim proizvođačima koji su tržištu ponudili bolji izbor sve traženijih SUV-ova.

Volkswagen je donekle uspijevao održati tržišni udio odobravanjem popusta na kupnju vozila u listopadu, a auto dileri na njemačkom tržištu su u prosjeku odobravali oko 11,2 posto popusta na katalošku cijenu, odnosno 1,6 postotnih bodova više nego prethodnog mjeseca. Strategiji privlačenja kupaca popustima pribjegli su gotovo svi proizvođači, pa je na razini čitave autoindustrije prosjek odobrenih popusta s prošlogodišnjih 11,8 posto narastao na 12,2 posto.

Ciljaju na flotne kupce

Volkswagen je s politikom davanja većih popusta nastavio i u tekućem mjesecu, a “čini se da VW agresivno cilja korporativne kupce u nastojanju da prevlada štetu nastalu dizel skandalom”, kažu Ferdinand Dudenhoeffer i Karsten Neuberger iz Center for Automotive Research u svojem prošlotjednom izvještaju.

Ipak, s obzirom da je kompanija součena s rastućim posljedicama dizel skandala i golemim troškovima saniranja štete, a koji bi se prema posljednjim procjenama mogli popesti na 8,7 milijardi eura, svakako si ne može priuštiti daljnji pad prodaje i smanjenu profitabilnost.