Nakon Europe, Lidl će sada probati uspjeti i u Americi; kreću za 20-ak dana

Krajnji im je plan u SAD-u otvoriti ukupno 600 trgovina

A logo is pictured on a sign outside a Lidl supermarket store in London on September 26, 2016.
Aldi UK announced on Monday that it will invest £300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
FOTO: AFP

Obećanjem da će biti dvostruko povoljniji od konkurencije, Lidl se sprema 15. lipnja izaći i na američko tržište. Prvo planiraju otvoriti dvadeset trgovina u Sjevernoj i Južnoj Karolini i Virginiji, čemu će sredinom sljedeće godina dodati i osamdesetak trgovina duž istočne obale. Prema Lidlovim prezentacijama dostupnima Business Insideru, krajnji im je plan otvoriti ukupno 600 trgovina. Lidl trenutno u 27 europskih država ima otvorenih 10.000 dućana.

Pokušat će se riješiti sintagme diskontnog dućana

Lidl se Amerikancima pokušava nametnuti kao jednostavnije šoping iskustvo, s nižim cijenama, boljim izborom i većim povjerenjem. Trgovine bi trebale biti jednostavne, površine od oko 2.000 kvadratnih metara, sa samo šest odjeljenja. Usporedbe radi, drugi trgovački lanci u Americi prosječno zauzimaju površinu od preko 7.000 kvadratnih metara, poput npr. Krogera. Lidl također obećava da će u trgovinama imati uglavnom vlastite brandove, bez sintetskih boja, trans-masti i MSG-a. Dakle, kao i u Hrvatskoj.

Trgovine će također kao i kod nas imati pekare, no i organske i bez-glutenske proizvode, koji uključuju povrće, voće, meso i mliječne proizvode. Lidl se kod nas smatra diskontnim dućanom, s iznimno niskim cijenama u usporedbi s konkurencijom, a upravo te stigme pokušavaju se riješiti u Americi, gdje se žele pozicionirati u srednji segment tržišta. Obvezuju se na prodaju kvalitetnijih proizvoda, bez naglaska na kvantitetu, što je česta pojava u Americi.

Aldi bi im mogao biti konkurencija

Lidl je s razvojem na hrvatskom tržištu krenuo 2002. godine, kad su počeli kupovati zemljišta i graditi trgovine. Prve trgovine otvorene su tek 2006., nijh 13, a broj je do danas narastao na 90 trgovina. Obzirom na veličinu hrvatskog tržišta, prodor u Ameriku sa samo 20 trgovina čini se pomalo konzervativnim i ziheraškim, no ako pokušaj uspije, očekuje se nagli rast i razvoj.

Drugačijim pristupom, prilagođenim američkom tržištu, Lidl se sigurno može riješiti diskontne stigme koju nosi u Europi, i gdje ga se često uspoređuje s Aldijem. Aldi na američkom tržištu već ima 1.600 trgovina, s planom otvaranja njih još 600. Stoga Lidl očekuje ozbiljna konkurencija u Americi, koja će im sigurno otežati rast koji su doživjeli od 1989. godine, padom Berlinskog zida.